۱۶۸ هزار نفر از افراد فاقد بیمه در گلستان بیمه سلامت شدند/ ۸۶ درصد بیمه شدگان رایگان هستند

حسینی گفت: ۱۶۸ هزار نفر از افراد فاقد بیمه در استان گلستان از بهمن ماه ۱۴۰۰ تا کنون بیمه شده و تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.

«سیدمحمد حسینی» امروز (شنبه 22 مرداد) با حضور در دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان با تبریک روز خبرنگار گفت: تریبون رسانه خبرگزاری شبستان تریبون مفیدی برای بیمه سلامت بوده و از این تریبون در سال های گذشته برای اطلاع رسانی حداکثری استفاده کردیم.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: 168 هزار نفر از افراد فاقد بیمه در استان از بهمن ماه 1400 تا کنون بیمه شده و تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.

 

وی ادامه داد: از این تعداد، 80 هزار نفر بیمه روستایی هستند که بیمه آنها فاقد اعتبار شده بود و دوباره از سوی بیمه سلامت بیمه و تمدید شدند.

 

حسینی گفت: 88 هزار نفر دیگر از افراد فاقد بیمه در سطح استان نیز بیمه سلامت همگانی شده اند.

 

وی با بیان اینکه 67 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: یک میلیون و 214 هزار نفر در گلستان بیمه سلامت هستند و از خدمات این بیمه بهره مند می شوند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان اظهارداشت: وقتی مردم به فکر سلامتی خودشان نیستند، بیمه سلامت به فکرشان است و برای تحت پوشش قرار دادن آنها اقدام می کند.

 

وی با اشاره به بیمه زنان باردار، گفت: تمامی زنان باردار فاقد بیمه از همان ابتدای بارداری تحت پوشش بیمه همگانی قرار می گیرند و از خدمات این بیمه بهره مند شوند.

 

حسینی خاطرنشان کرد: 86 درصد بیمه شدگان بیمه سلامت رایگان هستند و 14 درصد دیگر را هم بیشتر کارمندان تشکیل می دهند.

 

وی گفت: بیمه شدگان برای تمدید دفترچه خود می توانند از سامانه شهروندی بیمه سلامت به صورت غیرحضوری استفاده کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1205108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha