دولت در مسیر مردمی سازی خود حرکت کند/ مردم را وارد عرصه کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مردم را بنا به تاکید مقام معظم رهبری وارد عرصه کنیم، گفت: دولت باید در مسیر مردم سازی خود حرکت کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، زهره الهیان در گردهمایی روز ملی سازمان ها  و تشکل های اجتماعی که صبح امروز شنبه 22 مرداد در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: برای تحقق مردمی سازی دولت برای اولین بار در دولت آقای رییسی دستیار ویژه رییس جمهور در امر مردم سازی تعیین شد و آقای عبودتیان پر قدرت در مسیر مردم سازی حرکت می کنند. روز گذشته سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور اتفاق افتاد و این اولین بار است که تاریخ جمهوری اسلامی ایران یک رییس جمهور در یک سال به تمام استان های کشور سفر می کند و این موضوع حاکی از آن است که رییس جمهور و دولت در کار و عمل به شعار خود مبنی بر مردمی سازی دولت هستند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، گفت: در شرایطی هستیم که کشور تحریم های بی سابقه ای را تحمل می کند و دولت وارث بدهی دولت های قبل است. نیاز است مردم همان طور که رهبر انقلاب فرمودند وارد عرصه شوند و دولت نیز در مسیر مردم سازی خود حرکت کند.

 

وی با اشاره به حمایت مجلس از فعالیت های نهادها و گروه های اجتماعی گفت: تاخیر در بحث صدور مجوز، اخذ صدور مجوز، مالیات و برورکاسی های اداری مهمترین مشکلات حوزه سازمان ها و تشکل های اجتماعی هستند که ما تلاش می کنیم  در مجلس این مشکلات را حل کنیم.

 

الهیان گفت: دولت باید خدماتی اعم از خدمات آموزشی، عمرانی، بهداشتی و توانمندسازی را به مردم ارایه دهد و سازمان ها و تشکل های مردم نهاد نیز به نحو احسن این خدمات را دریافت کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود قانونی برای فعالیت تشکل ها و گروه های مردم نهاد گفت: قطعا وجود قانون در این زمینه می تواند سوء استفاده های احتمالی را کاهش دهد البته مجلس برای بررسی و تدوین چنین قانونی قطعا از حضور این تشکل ها و نهادها استفاده می کند.

 

در پایان این مراسم از تشکل ها و گروه های مردم نهاد فعال با حضور وزیر کشور تقدیر و تشکر شد.

 

کد خبر 1205119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha