تلاش شرکت گاز استان فارس برای دستیابی به فناوری های پیشرفته در حوزه نفت و گاز

میدانشاهی گفت: دستیابی به فناوری های پیشرفته در حوزه نفت و گاز، و افزایش بهره وری در حوزه های مختلف صنعت نفت و گاز برای رشد تولید ناخالص ملی از اهداف تاسیس مرکز نوآوری و فناوری صنعت گاز شرکت گاز استان فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی اکبر میدانشاهی»، امروز (شنبه 22 مرداد) در جلسه کمیسیون تخصصی انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس که با موضوع معرفی مرکز نوآوری و فناوری صنعت گاز برگزار شد، گفت: دستیابی به فناوری های پیشرفته در حوزه نفت و گاز، تغییر نگاه به نفت و گاز و درآمدهای حاصل از فروش آنها، افزایش بهره وری در حوزه های مختلف صنعت نفت و گاز برای رشد تولید ناخالص ملی از اهداف تاسیس مرکز نوآوری و فناوری صنعت گاز شرکت گاز استان فارس است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان فارس افزود: بخش قابل توجهی از ظرفیت های پارک های فناوری مورد استفاده قرار نگرفته و با همکاری بیشتر صنایع و شتاب دهنده های استانی می توان روند رو به رشد این شرکت ها را وسعت بخشید.

وی اضافه کرد: انعقاد تفاهم نامه ای برای پیشبرد منطقه ویژه انرژی گاز با شرکت های دانش بنیان در این حوزه نتایج مطلوبی خواهد داشت و موجب حل مشکل و ارائه راهکار توسط شرکت های دانش بنیان و فناور می شود.

میدانشاهی تاکید کرد: هدف از راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری صنعت گاز شرکت گاز استان فارس، تحقق شعار سال و تقویت و توسعه همکاری فناورانه است و موجب می شود در استفاده ساختارمند از ظرفیت ‌ها و توانایی ‌های علمی و پژوهشی در حوزه گاز موفقیت حاصل شود.

وی اعلام کرد: مذاکره و رایزنی برای تامین زمین مورد نیاز در شهرک صنعتی بزرگ شیراز برای استقرار شرکت های دانش بنیان و فناور در زمینه گاز نیز به انجام رسیده و مفاد تفاهم نامه های تاسیس پارک صنعت گاز فارس با حضور مسئولان کشوری و استانی و نمایندگان مجلس برای این مرکز نیز پیگیری خواهد شد.

کد خبر 1205139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha