فراخوان چهاردهمین سوگواره «هنر عاشورایی» منتشر شد

چهاردهمین سوگواره «هنر عاشورایی»، به‌ همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و با دعوت از هنرمندان آئینی در دو بخش ملی و بین‌ المللی برگزار می‌ شود همچنین آخرین مهلت ارسال آثار به چهاردهمین این سوگواره ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ اعلام شده است.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، چهاردهمین سوگواره «هنر عاشورایی»، به‌ همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و با دعوت از هنرمندان آئینی در دو بخش ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، بخش بین‌الملل به طراحی پوستر اختصاص یافته و در بخش ملی نیز هنرمندان می‌توانند علاوه بر طراحی پوستر، نقاشی دیجیتال و کلاسیک، نقاشی‌خط و تایپوگرافی، پرچم و کتیبه و همچنین کمیک استریپ آثار خود را ارسال کنند.

 

بر اساس فراخوان جشنواره، چهار محور «اربعین حسینی: پیوند شیعیان و زمینه ظهور منجی»، «اربعین حسینی: پیوستگی نسل‌ها، خانواده حسینی»، «اربعین حسینی: تبلور محبت و ایثار و مُدارا» و «اربعین حسینی: همبستگی امت مسلمان» به‌عنوان محورهای تولید اثر در بخش طراحی پوستر در نظر گرفته شده و هنرمندان باید پوسترهای خود را در قطع ۷۰ ×۱۰۰ سانتی‌متر، با کیفیت ۱۵۵ dpi و یکی از فرمت‌های RGB - JPEG - PDF - JPG، به‌ صورت غیرفشرده و با حداکثر حجم ۲۰ مگابایت در سامانه بارگذاری کنند.

 

هنرمندانی که تمایل به ارسال اثر در بخش نقاشی خط، تایپوگرافی دارند نیز باید آثار خود را پیرامون عبارت «اَنا من حسین» تولید کنند و در بخش پرچم و کتیبه هم دو موضوع محرم و اربعین در نظر گرفته شده است.

 

در بخش کمیک استریپ، موضوع داستان یا خاطره‌ای کوتاه با محوریت اربعین به‌ عنوان اساس تولید اثر معرفی شده و آثار ارسالی در این بخش باید حداقل ۸ الی ۱۲ تصویر رنگی داشته باشد، داستان کوتاه حداقل ۱۰۰۰ کلمه و فرمت ارسال اثر pdf باشد و حداقل سایز اثر A۴ تعیین شده است.

 

دبیرخانه این سوگواره اقتباس از کتاب «گلوله‌های داغ» نوشته رضا کشمیری، «احضاریه» اثر علی موذنی، «عمود ۱۴۰۰ » به قلم علی‌اکبر والایی، «به‌سفارش مادرم» اثر احسان حسینی نسب و «ستون ۱۴۵۳» نوشته کیوان امجدیان را به خالقان کمیک استریپ پیشنهاد داده است.

 

آخرین مهلت ارسال آثار به چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ اعلام شده و آثار برگزیده این سوگواره ۱۵ شهریورماه در قالب نمایشگاه آثار برتر معرفی خواهند شد.

 

گفتنی است، عموم هنرمندان و علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی، ثبت‌نام، تکمیل فرم شرکت و دریافت کد رهگیری به سایت artfest.ir مراجعه نمایند.

کد خبر 1205142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha