نرخ بیکاری در گلستان ٨.٢ درصد است

خواجه مظفری نرخ بیکاری در استان گلستان را ٨.٢ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی را ٣٨.٢ درصد اعلام کرد.

«حسینعلی خواجه مظفری» ظهر امروز(شنبه ٢٢ مرداد) در بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان و تبریک روز خبرنگار گفت: تعهد اشتغال استان گلستان در سال جاری، ٣١ هزار و ٣١٠ نفر است که باید شغل ایجاد کند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: تا کنون ٨ هزار و ۵٩٢ نفر در سامانه رصد ثبت نام کرده اند و برای این تعداد شغل ایجاد شده است.

 

وی ادامه داد: در بین فارغ التحصیلان استان بیکاری بیشتر است و زیر دیپلمه های بیکار نیز به سر هر کاری نمی روند.

 

خواجه مظفری گفت: تا کنون سامانه ای ایجاد نشده که آمار دقیق بیکاران مشخص و شناسایی شود که این کار را مشکل کرده است.

 

وی اظهارداشت: یکی از سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت از اشتغال مرزی است و در این راستا تسهیلات ۴ درصدی پرداخت می کند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با کمک فرمانداران شهرهای مرزی استان اشتغال در این مناطق ایجاد خواهد شد.

 

وی افزود: در بخش تسهیلات عشایری و روستایی نیز اخیرا تسهیلات اعلام شده که از محل برگشت اقساط و ١۵٠ میلیارد تومان تسهیلات عشایری و روستایی پرداخت  می شود.

 

خواجه مظفری با بیان اینکه دولت و غیر دولت باید در کنار هم باشند تا مشکل اقتصاد را حل کنند، گفت: باید پول در دست یک دستگاه باشد تا مشکل یک بخش حل شود، متاسفانه همه این اعتبارات دست ما نیست.

 

وی، میزان اعتبارات اشتغالزایی استان در سال جاری در بخش تبصره ١٨ را یک هزار و ٢٧٢ میلیارد تومان و تبصره ١۶ را یک هزار و ٨١٨ میلیارد تومان و برگشت اقساط را ١۵٠ میلیارد تومان و مشاغل خانگی را یکصد میلیارد تومان برشمرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: اعتبارات مشاغل خانگی امسال ۶۴ درصد افزایش یافته که باید ١٠ هزار شغل در استان ایجاد شود که این مبلغ مورد قبول نیست.

 

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور ٩.٢ درصد است، گفت: نرخ بیکاری در استان گلستان ٨.٢ درصد است.

 

خواجه مظفری، میانگین نرخ مشارکت اقتصادی در کشور ۴٠.٩ درصد اعلام کرد و افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در گلستان ٣٨.٢ درصد است.

 

 

کد خبر 1205172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha