پنج هزار تشکل دینی مذهبی در استان فعال هستند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه این استان حدود یک هزار و ۸۰۰ سازمان مردم نهاد اعم از خیریه و غیر خیریه دارد گفت: سه هزار کانون فرهنگی هنری و بالغ بر پنج هزار تشکل دینی مذهبی در استان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان «مسعود مهدویان فر» ظهر شنبه در نشست خبری که به مناسبت روز «تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی» برگزار شد، با بیان اینکه در راستای سیاست گذاری‌های استانداری، شورای حمایت و توسعه از تشکل‌های مردم نهاد تشکیل می‌شود، اظهار داشت: استان به دنبال سیاستگذاری واحد در فعالیت‌های سمن هاست و در دوره جدید به دنبال توسعه کمی و کیفی متوازن سارمان مردم هستیم.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با اشاره به فعالیت سه هزار پایگاه بسیج، دو هزار و پانصد گروه جهادی و ۵۰۰ مرکز نیکوکاری در استان خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری عموم برای فعالیت سمن‌ها در شورای حمایت و توسعه از تشکل‌های مردم نهاد انجام می‌شود تا با وجود تنوع و تکثر فعالیت‌ها، سیاست گذاری واحدی دنبال شود.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: موضوعاتی که در صدور مجوز به تشکل‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، سبک زندگی ایرانی اسلامی، آسیب‌های اجتماعی، خانواده، سواد رسانه‌ای، فضای مجازی، اشتغال، دانش بنیان، کارآفرینی و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است.

 

مهدویان‌فر خاطرنشان کرد: در دوران گذشته فعالیت ۳۰ درصد تشکل‌های مردم نهاد در استان که دارای مجوز هستند راکد و نیمه‌فعال شده بود که فراخوانی برای فعالیت مجدد آن‌ها داده شد

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه این استان حدود یک هزار و ۸۰۰ سازمان مردم نهاد اعم از خیریه و غیر خیریه دارد، ادامه داد: از این تعداد ۷۵۰ مجوز مربوط به خیریه‌ها و مابقی مربوط به سایر سمن‌ها و تشکل هاست.

 

وی با بیان اینکه فعالیت ۲۷۰ سمن در حوزه جوانان در استان قابل توجه است، گفت: بیش از هزار سمن از ۱۸۰۰ مجموعه مردمی فعال در استان اصفهان دارای مجوز از فرمانداری هستند.

 

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان افزود: شهرستان اصفهان با ۲۰۰ سازمان مردم‌نهاد در رأس فراوانی فعالیت تشکل‌ها قرار دارد و کاشان و نجف‌آباد به ترتیب با داشتن ۱۳۲ و ۱۰۸ تشکل مردم نهاد رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

 

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه در حمایت از طرح‌ها اولویت با موضوعات جوانان، خانواده و آسیب‌های اجتماعی است، گفت: بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال بودجه مشارکتی توسط دستگاه‌ها از جمله شهرداری اصفهان برای حمایت و مشارکت از طرح‌های تشکل‌های مردم نهاد اختصاص داده شده است.

 

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان تصریح کرد: در بعضی موضوعات مانند درمان در فعالیت تشکل‌ها به مرز اشباع رسیده‌ایم، اما در حوزه کودکان کار و آسیب‌های نوپدید تعداد تشکل‌های فعال دارای مجوز با نیاز تطابق ندارد.

 

 

کد خبر 1205175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha