دانشگاه ها باید دغدغه دین داشته باشند

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه دانشگاه ها باید دغدغه دین داشته باشند، گفت: رعایت عفاف و حجاب توسط دانشجویان باید مورد توجه مسئولین امر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۲مرداد) در نشست با «فرهاد غلامی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اعضای هیات امنای این دانشگاه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری محرم حسینی، با بیان اینکه دانشگاه باید مظهر و نمونه قانونگرایی و قانون محوری باشد، اظهار کرد: دانشگاه باید نمونه احترام به دغدغه های فرهنگی و اجتماعی و ارزش هایی که انسان های بیشماری برای آن جان دادند باشد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه دانشگاه همچنین باید مظهر نمونه آموزش، تحقیق، پژوهش و ... باشد، گفت: دانشگاهیان باید دغدغه علمی داشته باشند چرا که برخورداری از این خصوصیات فضای دانشگاه را بالنده می کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اکثریت کارکنان و اساتید و دانشجویان دانشگاه مازندران متوجه قانون مداری و رعایت قوانین و مقررات هستند و به ارزش ها پایند هستند، افزود: عده ای نیز متاسفانه این ظواهر و مقررات را رعایت نمی کنند و خود به خود وجه ای که باید یک کشور پیشران در حوزه مقاومت در برابر سلطه جهانی است زیبنده نیست.

 

وی با بیان اینکه شیخ حسن نصرالله از ایران اسلامی به عنوان قبله کشورهای اسلامی یاد کرد و ادامه داد: نباید دانشگاه در بعد علمی و دینی بی تفاوت باشد.

 

امام جمعه ساری با بیان اینکه دانشگاه باید در بحث حرکت های جهادی منطقه ای واکنش نشان دهد، گفت: همچنین گاهی حرکت های بزرگ علمی در کشور رقم می خورد که متاسفانه ابراز احساسات در دانشگاه مشاهده نمی شود.

 

وی بابیان اینکه دغدغه دینی در دانشگاه ها باید پیاده سازی شود، افزود: رعایت عفاف و حجاب توسط دانشجویان باید مورد توجه مسئولین امر باشد.

 

 

کد خبر 1205194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha