تشکل‌‌های مردم‌نهاد در کهگیلویه و بویراحمد براساس تخصص مجوز می‌گیرند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز راه‌اندازی تشکل‌های مردم نهاد براساس تخصص افراد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست هم‌اندیشی مدیران عامل سازمان‌های مردم نهاد استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز جهانی سازمان های مردم نهاد امروز با حضور مسعود نوری مدیرکل امور اجتماعی استانداری و عاطفه السادات مدبر نژاد سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری با موضوع هم اندیشی جهت اجرای برنامه های متناسب با اهداف دفتر امور بانوان و خانواده و بررسی مسائل و مشکلات و ارائه گزارش عملکرد توسط سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با گرامی داشت روز جهانی تشکل‌های مردم نهاد گفت: برگزاری چنین جلساتی باعث همفکری و هم اندیشی و همکاری‌های دوجانبه تشکل‌های مردمی می‌شود.

مسعود نوری با اشاره به اینکه براساس مرامنامه سازمان‌های مردم نهاد، مدیر عامل نمی‌تواند از تشکل هزینه شخصی داشته باشد ،افزود: مطالبه‌گری برای اعتبار مالی نیز در مرامنامه سازمان های مردم نهاد تعریف نشده است.

وی بیان کرد: تشکل‌هایی که به معنای واقعی فعال و به طور جهادی کار می‌کنند را حمایت می‌کنیم و در این حوزه برخی از تشکل‌ها در مادوان، دیشموک و گچساران به صورت فی سبیل الله فعالیت دارند که در حقیقت مردم نهاد هستند.

نوری با اشاره به انتقاد برخی از مدیران عامل تشکل‌های مردم نهاد گفت: تا انتقاد سازنده نباشد زندگی وجود ندارد زیرا انتقاد منصفانه باعث برطرف شدن عیب‌ها و موجب پیشرفت می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کارمندان دولت نمی‌توانند کار تشکل‌های مردم نهاد را انجام دهند هر چند در گذشته تخلفاتی در این زمینه صورت گرفته و افرادی که در برخی نهادها شاغل بودند تشکل های مردم نهاد را در دست گرفتند.

نوری ابراز داشت: کارها را باید به تشکل های مردم نهاد سپرد زیرا تشکل‌ها از بطن مردم هستند و در دولت سیزدهم نیز تلاش بر مردم سپاری برنامه‌ها است.

وی گفت: دین اسلام برای کوچک ترین موضوعات زندگی برنامه دارد و اگر به سمت قرآن کریم و عمل به دستورات آن برویم بسیاری از مشکلات حل می شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نگاه‌ها و سلیقه‌ها متفاوت است و برای همه قشرهای جامعه باید برنامه مناسب داشته باشیم و قرآن کریم نسخه زنده است که باید آن را به جامعه تعمیم دهیم.

وی گفت: اعطای مجوز راه اندازی تشکل های مردم نهاد براساس تخصص افراد صادر می شود زیرا خدمات باید به صورت تخصصی به جامعه ارایه شود.

نوری گفت: یک فرد نمی تواند چند تشکل مردم نهاد داشته باشد و تشکل ها باید به سمت تخصصی شدن پیش بروند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در سالهای گذشته اعتباراتی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اختصاص داده می شد اما در حال حاضر هیچ گونه اعتباری نیامده است .

نوری افزود: چنانچه امسال اعتباراتی برای این منظور اختصاص داده شود به تشکل های جهادی فعال نیز کمک خواهد شد.

وی در پایان ابراز داشت: در حوزه سازمان های مردم نهاد نگاه سیاسی نداریم و به دنبال حل مشکلات و گره گشایی در حوزه آسیب های اجتماعی هستیم.

در ادامه سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک روز جهانی سازمان های مردم نهاد، گفت: اگر قرار است تشکلی راه‌اندازی شود باید در حوزه تخصصی شخص متقاضی باشد زیرا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باید به صورت تخصصی بررسی و رفع مشکل شود.

عاطفه‌السادات مدبر نژاد افزود: تحقیقات علمی بسیاری در جامعه صورت گرفته و نتایج خوبی نیز به دنبال داشته اما در بایگانی خاک می ‌خورند.

وی ابراز داشت. باید از لحاظ علمی کار خود را تقویت کنیم و به صورت علمی و دقیق به مسایل بپردازیم.

وی گفت: آسیب شناسی لازم صورت گرفته و برنامه ریزی کرده ایم، اما برای کامل تر شدن کار نیازمند جمع آوری اطلاعات بیشتر و همکاری تشکل های مردم نهاد هستیم.

در این نشست مدیران عامل و نمایندگان تشکل های مردم نهاد استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش مختصری از فعالیت هایشان ارایه دادند و به بیان مشکلات،نیازمندی ها و دغدغه های خود پرداختند.

کد خبر 1205239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha