خبرگزاری شبستان در اطلاع‌رسانی اخبار حوزه دین و فرهنگ موفق عمل کرده است

دریایی با اشاره به اینکه سنندج با داشتن عناوین شهر مناره و مسجد نیازمند داشتن رسانه‌ای تخصصی در حوزه دین و مذهب است، گفت: خبرگزاری شبستان در اطلاع‌رسانی اخبار حوزه دین و فرهنگ موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و خبرنگار خبرگزاری شبستان، ضمن تبریک 17 مرداد ماه روز خبرنگار اظهار کرد: خبرگزاری شبستان رسانه‌ای وزین در حوزه انعکاس اخبار دینی و فرهنگی است و باید در استان تقویت شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه سنندج‌ بعنوان مرکز کردستان در کنار مسائل فرهنگی و هنری به شهر دارالاحسان، هزار مناره و هزار مسجد معروف است، افزود: این مهم بیانگر تقیدات مردم استان کردستان به مسائل دینی و مذهبی است که مربوط به ایام خاصی نیست.

 

 

دریایی عنوان کرد: مردم کردستان به قرآن و عترت اعتقاد ویژه‌ای دارند و این مهم در ماه مبارک رمضان و در ماه محرم نمود و بروز می‌یابد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به ارادت مردم استان کردستان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اضافه کرد: شاعرانی مانند شیخ رضا طالبانی شاعر فارسی گوی اهل سنت، بانو مستوره اردلان و شاعران زیادی در وصف اعتقادات مردم به اهل بیت علیهم‌السلام شعر گفته‌اند.

 

وی یادآور شد: تنیدگی و تفکر شاعران این مرز و بوم، بیانگر ارادت هل سنت به اهل بیت است و نشان می‌دهد مردم نسبت به مسائل مذهبی پایبندی دارند و نیاز است در کردستان یک خبرگزاری باشد که تخصصی در حوزه دین و مذهب و فرهنگ گام بردارد و خبرگزاری شبستان در این راستا موفق عمل کرده است.

 

 

دریایی تعهد و صداقت را دو مولفه مهم در انعکاس اخبار دینی در استان کردستان خواند و گفت: خبرنگاران خبرگزاری شبستان باید ضمن رعایت این دو مولفه اخبار دینی را شفاف به مردم اطلاع دهند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان رسالت خبرنگاران خبرگزاری شبستان از سایر خبرگزاری‌ها را مهمتر خواند و گفت: خبرنگاران باید مسائل اخلاقی را در نوشتار رعایت کنند تا اثرگذاری لازم را در جامعه داشته باشند.

 

 

وی سرعت را مولفه اثرگذاری در انعکاس اخبار دانست و گفت: مطالب و اخبار باید در کمال دقت با سرعت در اختیار مخاطب قرار گیرد.

 

 

دریایی حوزه دین را حوزه سلامت دانست و گفت: رسانه دینی می‌تواند همه حوزه‌ها را زیر چتر خودش قرار دهد و شبستان باید به این مهم توجه کند.
 

 

کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه خبرگزاری شبستان از سال 1384 افتتاح شد، اظهار کرد: این خبرگزاری تاکنون چندین خبرنگار رادر سطح استان آموزش و پرورش داده که در سایر رسانه‌های رسمی مشغول فعالیت هستند.


 

وی افزود: نیاز است مکان مجهزی در اختیار خبرگزاری شبستان در استان قرار گیرد چرا که کردستان نیازمند رسانه دینی است و باید تقویت شود.

 

کد خبر 1205241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha