تلاش برای رفع کدورت چشمه کوهرنگ ادامه داد/ آبرسانی سیار با ۷۰ تانکر

حسین میرزایی با بیان اینکه با وجود تلاش بسیار برای رفع کدورت چشمه کوهرنگ هنوز این منبع وارد مدار نشده است، گفت: برای تامین نیاز مردم مناطق پرتنش با ۷۰ تانکر آبرسانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محسن حسین میرزایی» در نشست با خبرنگاران این استان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: ۵۰ درصد نیاز مردم شهر و ۶ شهر و ۳۴ روستای استان از محل چشمه کوهرنگ است و ۵۰ درصد دیگر از چاه‌ها تامین می‌شود از همین رو با گل آلود شدن چشمه برای تامین نیمی از نیاز مردم استان با تنش روبرو شدیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وزارت نیرو باید به دور از سیاسی کاری و جنجال یک برنامه ریزی دقیق برای تامین و توزیع آب در مناطق مختلف کشور از جمله این استان داشته باشد چراکه وزارت نیرو متولی و مسئول تامین آب شرب به شمار می‌رود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای حل مشکل آب شرب شهرکرد تعدادی چاه در کوتاه ترین زمان وارد مدار شد و علاوه بر آن با فراخوان تانکرهای آبرسانی از سراسر کشور، ابرسانی سیار در دستور کار قرار گرفت.

 

حسین میرزایی با اشاره به اعزام اکیپ های تخصصی آبفا به استان و تلاش برای تصفیه آب چشمه کوهرنگ، اظهار داشت: توزیع آب های بسته بندی نیز همچنان در استان ادامه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: با پاکسازی گل و لای از لوله‌های انتقال آب، آب چشمه کوهرنگ تا ساعات دیگر وارد مدار می‌شود هرچند فشار آب در شهرکرد بسیار پایین است و همین موضوع سبب شده تا آب در برخی نقاط به طور طبیعی قطع شود. 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اصلاح و نوسازی شبکه توزیع آب در استان را از دیگر ضرورت‌ها عنوان کرد و گفت: شبکه آبرسانی در استان فرسوده است و همین موضوع باعث پرت آب می‌شود که باید در همین راستا اقدامات لازم را به کار گرفت.

 

حسین میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت سیلاب در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سیلاب خسارات فراوانی را به کشور و استان وارد کرد و بیشترین خسارت در استان در بارده، عشایر و لردگان بوده است.

 

کد خبر 1205272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha