۲۶ هزار نفر از گیلان برای اربعین امسال ثبت‌نام کرده‌اند

​عبدالله پور با بیان اینکه ثبت‌نام اربعین تا یکی دو روز مانده به روز اربعین همچنان ادامه دارند گفت: ۲۶ هزار نفر از گیلان برای اربعین امسال ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌نادر عبدالله پور» شامگاه شنبه( ۲۲ مرداد) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: در سال ۹۸ علاوه بر ۱۵ هزار نفر زائر خارجی، تقریبا ۵۲ هزار نفر زائر از استان گیلانی راهی راهپیمایی اربعین شدند.

 

دبیر ستاد اربعین استان گیلان با بیان اینکه برای راهپیمایی اربعین امسال فرایند ثبت‌نام از ۱۰ تیر آغاز شد عنوان کرد: این ثبت‌نام ها تا یکی دو روز مانده به روز اربعین همچنان ادامه دارند و تاکنون حدود ۲۶ هزار نفر از گیلان فرآیند ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند. 

 

عبدالله پور درباره اینکه در سفر اربعین امسال برای روادید چه تصمیمی گرفته شده است تصریح کرد: با سفری که رئیس جمهور به کشور عراق داشتند روادید بین دو کشور برای سفرهای زمینی اربعین هم لغو شده و فقط پاسپورت لازم است.

 

وی با بیان اینکه همه زوار ایرانی اربعین بیمه می‌شوند اذعان کرد: در مورد دارو هم زائران اگر تجویز پزشکی دارند می‌توانند داروهای خود را همراه داشته باشند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما توصیه می‌کنیم افرادی که کسالت دارند به سفر اربعین نروند. 

 

دبیر ستاد اربعین استان گیلان در پاسخ به این پرسش که امسال چه تعداد زائر خارجی از گیلان عبور می‌کنند و چه تمهیداتی برای آنان اندیشیده شده اضافه کرد: احتمالا امسال هم حدود ۱۵ هزار زائر خارجی اربعین را در استان گیلان خواهیم داشت و در مرز آستارا هم امکانات خوبی برای محل استقرار و پذیرایی از زوار فراهم شده است.

 

عبدالله پور با تاکید بر اینکه موکب ها به زودی در کشور عراق مستقر می‌شوند اذعان کرد: زوار اربعین معمولا یک هفته مانده به اربعین عازم سفر می‌شوند اما هم اینک هم می‌توانند عازم شوند زیرا مرزها باز است و موکب‌ها هم در آنجا حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه به علت گرمای بسیار شدید و احتمال شیوع بیماری زوار اربعین بهتر است بعد از زیارت سریعا به کشور بازگردند افزود: برنامه‌ریزی کردیم تا مواکب ما در کشور عراق تمهیدات لازم برای امکانات سرمایشی و بهداشتی را به عمل آورند تا مشکلی برای زوار به وجود نیاید.

 

دبیر ستاد اربعین استان گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال مرز خسروی برای تردد زائران اربعین باز می‌شود، بنابراین موکب‌های استان گیلان در آنجا مستقر می‌شوند و منطقه آزاد هم پشتیبانی لازم را از آنان به عمل می‌آورد. 

 

 

کد خبر 1205290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha