امامزاده حلیمه خاتون (س) آقاباقر میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی

سوگواره بصیرت عاشورایی به مناسبت هفتم شهادت امام حسین (ع) و یارانش با سخنرانی حجت الاسلام «مهدی ستوده» مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در آستان مقدس امامزاده حلیمه خاتون (س) آقاباقر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سوگواره بصیرت عاشورایی به مناسبت هفتم شهادت امام حسین (ع) و یارانش با سخنرانی حجت الاسلام «مهدی ستوده» مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در آستان مقدس امامزاده حلیمه خاتون (س) آقاباقر برگزار شد.

 

در این مراسم، حجت الاسلام «مهدی ستوده» با اشاره به اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان منشور معنوی و قطب فرهنگی میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی است، گفت: امامزادگان طبق سنوات قبل میزبان عزاداران عاشورایی در ایام دهه اول و دوم محرم است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: فعالیت هیئت های عاشورایی در امامزادگان با هدف تبیین نهضت حسینی و بازخوانی واقعه عاشورا در بین نسل امروز است.

 

حجت الاسلام ستوده ادامه داد: ماه محرم نماد عزت و سربلندی ایمان و مقاومت است و اردوی کفر با ندای «هل من ناصر ینصرنی» مظلومان فرو می پاشد.

 

در این مراسم ضمن مداحی و عزاداری به یاد شهدای کربلا به تعداد ۱۵۰۰ پرس غذای گرم بین عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) پخش شد.

 

کد خبر 1205341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha