افتتاح یک مسجد بر اساس پروژه میان ادیانی در «سارایوو»

مسجدی که در سال ۲۰۲۰ بر اساس یک پروژه میان ادیانی در «دیلاوری» در نزدیکی «تومیسلاوگراد» سارایوو ساخته شده بود به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سارایووتایمز»، مسجدی که در سال 2020 بر اساس یک پروژه میان ادیانی در «دیلاوری» در نزدیکی «تومیسلاوگراد» سارایوو ساخته شده بود به طور رسمی افتتاح شد.

افتتاح این مسجد که در یک پروژه میان ادیانی با کمک کاتولیک ها در این منطقه ساخته شده است به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود.

علاوه بر افراد محلی و کسانی که از سایر نقاط بوسنی و هرزگوین وارد شده بودند، نمایندگان جامعه دینی اسلامی از جمله «ایوان ووکادین»، رئیس منطقه هرتسگ-بوسنی نیز حضور داشتند.

ووکادین در مراسم افتتاحیه در این باره گفت:به من اجازه دهید امروز در اینجا به عنوان یک سیاستمدار و به عنوان یک کاتولیک و یک کروات به شما مسلمانان  بوسنیایی ها بگویم من افتخار می کنم شما امروز در این روستا که عمدت کاتولیک هستند دارای یک مسجد هستید.

وی افزود: به نمایندگی از همه هموطنانمان به این موضوع افتخار می که این پروژه میان ادیانی انجام شد.

رئیس منطقه هرتسگ-بوسنی گفت: من افتخار می کنم که هم شما در تامین مالی ساخت کلیسای کاتولیک شرکت کردید و هم ما در ساخت مسجد مشارکت داشتیم.

وی تاکید کرد که این یک سیاست بسیار مؤثر است زیرا همه وزرای ما، صرف نظر از اینکه به کدام ملت تعلق دارند از منافع مشترک همه ساکنان حمایت می کنند.

ووکادین گفت: من برای شما آرزو می کنم که این  مسجد مکانی برای دعای خالصانه و سپاسگزاری از خداوند متعال باشد و تبدیل به شمع امید دیگری در تاریکی هایی شود که گاهی ما را احاطه کرده است.

کد خبر 1205377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha