اعزام اولین کاروان زئران اربعین حسینی از مرز خسروی / اعزام  بصورت گروهی توسط حج و زیارت انجام می‌شود

کریمی خو،گفت: امروز۲۳ مردادماه مصادف با ۱۶ محرم الحرم مرز بین‌المللی خسروی بطور رسمی با عبور یک کاراوان از زائران عتبات عالیات در قالب کارون‌های حج و زیارت رسما بازگشایی شد.

سعید کریمی‌خو  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به امکان تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی،گفت: تمامی تمهیدات برای خروج زوار در مرز صورت گرفته است و تنها در قالب کاروان  حج و زیارت خروج از مرز امکان دارد.

 

 مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه،افزود:با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط استانداری و پیگیری‌های مستمر در این زمینه در تلاش هستیم این بازگشایی به صورت مداوم باشد تا مردم همچوان سنوات گذشته پذیرای زائران ابا عبدالله الحسین(ع) باشند.

 

وی  با اشاره به ثبت نام در سامانه سماح ،خاطر نشان کرد: امسال تنها کسانی می توانند در پیاده روی اربعین شرکت کنند که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند، گفت: باتوجه به لغو رویداد برای سفر امسال، بنابراین ثبت نام در سامانه سماح به منزله روادید برای زائرین به حساب می آید.

 

کریمی خو ، تصریح کرد: متاسفانه برخی از همشهریان با این تصور که به مانند سالهای گذشته می توانند در روزهای منتهی به اربعین با حضور در مرز بدون روادید در این حماسه حسینی شرکت کنند، در سامانه ثبت نام نکرده اند، درحالی که ثبت نام در این سامانه ضروری است.

 

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه ، اظهار کرد:در حال حاضر حدود ۶۰ درگاه داخل مرز ایران و حدود ۵۰ درگاه هم در مرز طرف عراقی برای ورود خروج زائران تعبیه شده است تا هنگام خروج و ورود مشکل پیش نیاید.

 

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه اعزام گروهی توسط حج و زیارت انجام می‌شود دفاتر حج و زیارت به تعداد ۲۱ دفتر در استان فعال هستند و برای اعزام با مبلغ مختلف با توجه به بسته‌های فراهم شده ثبت‌نام به عمل می‌آورد.

کد خبر 1205432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha