میگوی گمیشان پیش‌رانی برای اشتغال و معیشت اهالی گلستان است

جباری گفت: مجتمع پرورش ميگو گميشان يكي از مهم ترين ترين پروژه هاي اقتصادي است كه فعاليت اين مجتمع و راه اندازي فاز ۲ آن هم از نظر اقتصادي هم از نظر اشتغال زايي تاثير بسزايي در رشد و توسعه گلستان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «اسماعيل جباري» در نشست بررسي پروژه هاي دانش بنيان شيلات با حضور رئيس پارک علم و فناوري استان گفت: تكثير و توليد بچه ميگو در داخل استان مي تواند موضوع مهمي بوده كه هم به لحاظ  مديريت بهداشتي و جلوگيري از انتقال بيماري از طريق محموله هاي زنده از ساير مناطق و به ارتقاء ضريب بهداشتي صنعت كمك نمايد و نيز در مديريت بهتر پرورش و  در مباحث اقتصادي و اشتغال نيز موثر باشد.

 

مدیرکل شیلات گلستان افزود: يكي از موضوعاتي كه به عنوان مسئله اصلي در تكثير ميگو استان مطرح مي باشد نياز به بررسي و ايجاد در پروفايل يوني آب و ايجاد يكسري تعديلات  در نسبت هاي يوني در آن مي باشد است كه مي توان اين معضل را با كمک شركت هاي دانش بنيان  و مشاركت مراكز علمي، دانشگاهي، تحقيقاتي و  فعالين و بهره برداران ميگو مرتفع كرد و در اين زمينه به خودكفايي رسيد.


وي گفت: قطعا اگر بتوانيم در زمينه تكثير بچه ميگو در داخل استان خودكفا شويم، با توجه به عدم اتصال درياي خزر به آبهاي آزاد به افزايش ضريب بهداشتي و جلوگيري از ورود بيماري هاي نوپديد مي توان كمك شاياني نمود.

 

جباری خاطرنشان كرد: يكي ديگر از سياست هاي ما در كنار پرورش ميگو توسعه پرورش ماهيان خاوياري و افزايش مزارع خرد در سطح استان است كه اميدواريم در اين عرصه هم بتوانيم از تجارب شركت هاي دانش بنيان بهره ببريم.

 

وی يادآور شد: با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر توليد دانش بنيان اميدواريم امسال بتوانيم با همكاري جوامع تحقياتي، دانشگاهي، مراكز علمي و پارک علم و فناوري استان، با استفاده از تكنولوژي و علم روز گام هاي موثري در فعاليت هاي آبزي پروري برداريم.

 

مدير كل شيلات گلستان در پايان اذعان داشت: اميدواريم بتوانيم با همفكري و همكاري جامعه دانشگاهي و علمي استان معضلات و چالش هاي موجود در امر آبزي پروري استان را مرتفع سازيم و به اهداف عاليه نظام برسيم.
 

کد خبر 1205453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha