حضوری شدن مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید  قطعی است

اسماعیلی گفت: حضوری شدن مدارس و دانشگاه در سال تحصیلی پیش رو قطعی است از این رو باید زیرساخت های لازم برای این امر فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «ابوالحسن کبیری» امروز (یکشنبه ۲۳ مرداد) در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در سال تحصیلی پیش رو بازگشایی مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری قطعی بوده و از همین رو باید زیرساخت های لازم برای این منظور فراهم شود.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین ادامه داد: با توجه به بحث کرونا باید بحث تهویه هوا در مدارس و دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد و سرویس های بهداشتی افزایش یابد.

 

وی عنوان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی هم امری ضروری است و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید مورد توجه باشد و این مهم در برخی مشاغل نظیر مشاغلی که با مواد غذایی در ارتباط هستند موضوعی مهم و غیرقابل اجتناب است.

 

در ادامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: در حال حاضر موج هفتم کرونا را داریم که سبب شده تا تعداد مبتلایان به این بیماری افزایش یابد و رنگ بندی قزوین هم قرمز کرونایی باشد.

 

«عبدالله کشاورز» افزود: در حال حاضر ۱۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های قزوین بستری هستند و ۱۶ بیمار هم با توجه به وخامت حال از دستگاه کمک تنفسی استفاده می کنند..

 

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه در کنار افزایش مبتلایان به این بیماری، تعداد فوتی ها هم در استان رو به افزایش بوده به طوری که از اول تیر ماه تاکنون ۳۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: متأسفانه دستورالعمل های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک در استان مورد توجه نبوده به طوری که  میزان استفاده از ماسک در استان به ۹ درصد رسیده است که این عدد از میانگین کشوری پایین تر است.

 

وی در پایان بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دوز یادآور واکسن کرونا تأکید کرد.

 

کد خبر 1205497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha