رسانه در حوزه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بسترساز است/ درخشش شبستان در روشنگری و هدایت جامعه

فرخنده با تأکید بر اینکه رسانه در حوزه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بسترساز است، گفت: اولین‌ کار رسانه روشنگری و آخرین کارش نیز هدایتگری است یعنی رسانه جز روشنگری و هدایت جامعه نقش دیگری ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی فرخنده» امروز (۲۳مرداد) در بازدید از خبرگزاری شبستان به مناسبت هفته خبرنگار اظهار کرد: رسانه در حوزه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بسترساز است و‌ می تواند گام های موثر در این زمینه بردارد.

 

مدیرکل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه نقش رسانه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را بی بدیل دانست و‌ درخواست کرد در این حوزه بیشتر فعالیت داشته باشند.

 

فرخنده با تأکید بر اینکه اگر کسی مسلط به گفتمان رهبری باشد می تواند جلو به جلو فرمایشات معظم له را تشخیص بدهد، افزود: رسول خدا(صلّى اللّه عليه و آله) فرمود «لَى اَلْعَاقِلِ أَنْ يَكُونَ بَصِيراً بِزَمَانِهِ؛ بر عاقل و خردمند لازم است كه بيناى بزمانش باشد». حادثه کربلا را همین انسان های زمان نشناس رقم زدند و این مهمترین ایراد است که خواص جامعه گفتمان رهبری را نداند.

 

وی به نقش رسانه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در استان پرداخت و عنوان کرد: رسانه ها باید در حوزه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گفتمان ایجاد کنند و حتی می توان برنامه کلانی را با محوریت رسانه ها در استان اجرا کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: رسانه یعنی روشنگری، انتقال مطالبات مردم به مسئولان و پل ارتباط دو‌سویه مردم و‌ مسئولان، نقد منصفانه و هدایتگری است.

 

وی با اشاره به نقش رسانه در سازندگی، تصریح کرد: رسانه می تواند آتش بیار معرکه در حوزه سازندگی باشد و نگاه مسئولین را در اولویت قرار دادن یک پروژه جلب کند.

 

فرخنده ادامه داد: در مجموع اولین‌ کار رسانه روشنگری و آخرین کارش نیز هدایتگری است یعنی رسانه جز روشنگری و هدایت جامعه نقش دیگری ندارد که خبرگزاری شبستان در این حوزه الحمدالله خوب درخشیده است و جزو استان های ارزشی در حوزه تهیه و نشر اخبار و جزو رسانه های پویا و فعال است.

 

«زینب رمضانی»، مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی نیز در این بازدید به ارائه گزارشی از روند فعالیت این رسانه از سال ۸۴ پرداخت.

 

وی با اشاره به پوشش اخبار شهرستان ها در این خبرگزاری، افزود: آمادگی داریم دوره آموزشی تربیت خبرنگار مسجدی را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کنیم تا کمبود خبرنگار در شهرستان ها جبران شود.

 

رمضانی در ادامه فعالیت خبرنگاران در حوزه جهاد تبیین را شاخص‌تر از عموم جامعه دانست و گفت: نشاط و امیدآفرینی در کنار انعکاس مشکلات مردم از اولویت های کاری خبرگزاری شبستان استان خراسان جنوبی است.

 

مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی برای همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تهیه گزارش از ظرفیت ها و سوژه های هنری مختلف استان اعلام آمادگی کرد.

 

همچنین حجت الاسلام« ابراهیم سبزه‌کار»، مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی نیز در این بازدید ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران شبستان، گفت: خبرگزاری شبستان همواره اخلاق رسانه را در سرلوحه کاری خورد قرار داده است و اصول حرفه ای خبرنگاری را به نحو احسن و بدون حاشیه  ای رعایت می کند.

در این بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی از فعالیت خبرنگاران شبستان خراسان جنوبی با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل کرد.

 

 

کد خبر 1205504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha