جمع آوری ۸.۵ میلیارد تومان نذورات در حسینیه اعظم زنجان

فیروزفر از اسکان ۲۱۰۰ زائر حسینی در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: مجموع نذورات نقدی و غیرنقدی و احشام اهدایی به حسینیه اعظم زنجان۸.۵ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: امسال دهه محرم باشکوهی در حسینیه اعظم رنجان و پایتخت شور و شعور حسینی پشت سر گذاشتیم.

 


علیرضا فیروزفر با اشاره به اینکه بشر در هیچ عصری با نهضتی همچون نهضت امام حسین(ع) روبه رو نشده است، خاطرنشان کرد: همه فضاهای اقامه عزا آکنده از یاس و ناامیدی است ولی اگر به آنچه خدا از نعمت حضور و وجود مبارک امام حسین(ع) به شعیان داشته اقامه عزای سالار شهیدان همراه با شور و شوق است.

 


وی با اشاره به اینکه اوج عزاداری مردم در هشتم محرم در پایتخت شور و شعور حسینی معروف است، ادامه داد: 4 هزار خادم به عشق سرورشان شبانه روز همت می کنند تا اقامه عزا کنند.

 


به گفته رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان اضافه کرد: مردم بدون هیچ دعوت و فراخوانی منسجم زیر بیرق سالار شهیدان متحد جمع می شوند و نوای یا حسین را به جهان مخابره می کنند. عزادارانی که خار چشم یزیدیان جهان هستند و با پس زدن عوامل تفرقه داخلی و خارجی چنین شوری را در کشور رقم می زنند.

 


وی ادامه داد: خادمین حسینی تمام همت خود را به کار می گیرند تا بهترین خدمات را به زائران ارائه دهند.

 


فیروزفر با یادآوری اینکه اصحاب رسانه نیز در نشان دادن شکوه و عظمت نهضت عاشورا سنگ تمام می گذارند، افزود: جلوه عشق امام حسین(ع) در زنجان به همت رسانه ها پرنورتر می شود.

 


وی با اشاره به اینکه عزاداری محرم در حسینیه اعظم با تعویض پرچم آغاز می شود، تصریح کرد: در دهه اول محرم برنامه های احلی من العسل ، شیرخوارگان حسینی، تجلیل از پیرغلامان، دسته عزاداری حسینیه اعظم، مراسم سخنرانی و عزاداری در شب های دهه اول محرم و قرآن خوانی عصر عاشورا صحنه های بدیعی را رقم زد و یوم العباس زنجان را به بزرگترین قربانگاه تبدیل کرده است.

 


این مسئول با اشاره به اینکه 1501 راس قربانی ذبحی ادا شد که از این تعداد 303 راس مربوط به قربانی نیابتی بود، ادامه داد:2331 راس دام زنده تحویل شد که از این تعداد 1473 راس در قالب فروش احشام به مبلغ 2 میلیارد و 574 میلیون تومان بود که به حساب نذورات واریز شده است.

 


فیروزفر خاطرنشان کرد: در قالب نذر قربانی در قالب پرداخت نقدی در مسیر دسته 2 میلیارد و 375 میلیون تومان پرداخت نقدی داشتیم.

 


وی با اشاره به اینکه مبلغ نذورات نقدی جمع آوری شده 3 میلیارد و 320 میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: وجه حاصل از آلایش قربانی ها 280میلیون تومان بوده است و با احتساب فروش دام زنده و نذورات نقدی جمع اوری شده و آلایش و نذورات پرداخت نقدی قربانی 8.5 میلیارد تومان بوده است که به صندوق حسینیه اعظم پزداخت شده است. همچنین امسال 360 گرم طلا به حسینیه اعظم زنجان اهداء شد.

 


به گفته فیروزفر، قربانی های ذبح شده به صورت بهداشتی پوست زنی و به کارخانه بسته بندی گوشت به صورت نیم کیلویی به تعداد 50 هزار بسته گوشت قربانی تهیه شده است. آماده سازی هر بسته 4500 تومان است. 

 


وی با اشاره به اینکه توزیع فیش های گوشت در منطقه سعدی جنوبی، اصغریه، خیابان امام و خیام جنوبی همیشگی بود، افزود: امسال محدود بین خیابان امام، چهارراه امیرکبیر، دوازه ارک و دروازه رشت، دانشسرا و میدان آزادی امسال پوشش داده شده است. همچنین در مناطق دیگر شهری نیز کوی شهریار، زعفرانیه، نیک سازان، شهرک ولیعصر، فاز چهار زیباشهر و شهرک امیرکبیر، پایین کوه اراضی، مصلی و ثبت، کوی فجر، نگین، نصر و شاهد امسال نوبت این مناطق بود و 20 روستای اطراف نیز توزیع شده است.

 


رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان خاطرنشان کرد: صندوق حسینیه اعظم از محرم سال گذشته تا محرم امسال 1300 فقره وام قرض الحسنه به مبلغ 9.5 میلیارد تومان اعطا کرده است، گفت: در دارالشفای حسینیه نیز خدمات رایگان به تعداد 5 هزار ویزیت عمومی 6 هزار دندانپزشکی 2 هزار تزریقات و هزار مامایی ارایه شده است.

 


وی اضافه کرد: در قالب قطار کاروان عشق برای اسکان زائران 2100 نفر  یک تا سه شب اسکان داده شد؛ همچنین یک وعده غذای تبرک به زائران داشتیم و در روز هشتم محرم 20 هزار پرس غذا پخش شد. همچنین 11 پارکینگ خودرو در اطراف حسینیه برای پارک خودروی زائران پیش بینی شده بود.

کد خبر 1205547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha