نصیرالاسلامی ؛ بی بی حکیمه میعادگاه عاشقان اهل بیت علیهم السلام در شهرستان گچساران

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: امامزاده بی بی حکیمه(س) دختر باب‌الحوائج امام موسی کاظم(ع) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا(ع) هستند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: این میزبان با کرامت، مرهم دل‌های دردمند و زائران شیفته‌ای است که از اقصی نقاط ایران اسلامی و حتی کشورهای عربی و ساحل نشینان خلیج فارس، مقصد تبلور اعتقادی این دلدادگان هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:در تمام فصول سال و به ویژه ایام نوروز و اعیاد اسلامی، هزاران زائر با قصد قرب الهی، اظهار مودت و توسل به ساحت مقدس این معصوم زاده می‌جویند.

وی ادامه داد: این بقعه متبرکه با کد تفضیلی ۳۰۰۰۸۳۵۱۰۰۰۰۰۰ در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

 

حجت الاسلام نصیرالاسلامی افزود: اکوتوریسم مفرح و دیدنی، مناظر طبیعی بدیع، منابع عظیم نفتی و شعله‌های رقصان گاز، آب گرم و معدنی شفا بخش و مردم روستایی راستین و مهمان نواز بی‌بی حکیمه(س) و مهم‌تر از همه وجود مبارک و نازنین خواهر امام رضا(ع) و بارگاه آسمانی این بانوی بزرگوار، این منطقه را به میعادگاه زائران و عاشقان اهل بیت علیهم السلام تبدیل کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قبل از شیوع بیماری کرونا و ایجاد محدودیت در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی، طرح نشاط معنوی در ایام تابستان، برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه محرم و صفر، برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در ایام نوروز، برگزاری طرح یاس نبوی ویژه شهادت فاطمه زهرا(س( برنامه‌های دهه کرامت و ولایت، اجرای طرح خیمه‌های معرفت با حضور روحانیان اعزامی از قم ویژه ایام نوروز و همکاری با کاروان‌های پیاده‌روی عازم به حرم مطهر از شهرستان‌های مختلف را از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرایی در حرم مطهر بی‌بی حکمیه دانست.

 

وی همکاری فعال با نشریات استانی و محلی جهت معرفی حرم مطهر، همکاری فعال با وب‌سایت‌های استانی و محلی جهت معرفی حرم مطهر، راه اندازی مرکز فرهنگی و قرآنی حرم مطهر(مرکز افق)، ‌راه اندازی دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی، چاپ ویژه نامه به مناسبت‌های مختلف در طول سال، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ـ مذهبی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی اجرایی در این حرم مطهر عنوان کرد.

 

حجت الاسلام نصیرالاسلامی افزود : یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در چند سال اخیر برگزاری کنگره ملی حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه(س) است.

کد خبر 1205622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha