مصرف برق در گیلان اوج گرفت/ صرفه‌جویی راهکار جلوگیری از خاموشی برق

​مهدیزاده از اوج گیری مصرف برق در گیلان خبر داد و گفت: با توجه به تداوم هوای گرم در گیلان مشترکان برق خانگی باید برای جلوگیری از خاموشی و پایداری انرژی در مصرف برق صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌محمد تقی مهدیزاده» شامگاه یک‌شنبه( ۲۳ مرداد) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: طبق داده‌های هواشناسی سه روز آینده جزو گرمترین روزهای سال است بنابراین پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف برق نیز افزایش یابد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه مصرف برق در استان این روزها به علت افزایش دمای هوا اوج گرفته است عنوان کرد: در طول روز ۲۳ مرداد هزار و ۷۵۴ مگاوات برق در استان گیلان مصرف شد که این آمار به پیک مصرف خود بسیار نزدیک شده است.

 

مهدیزاده تصریح کرد: با توجه به اینکه در روزهای آینده هوا به شدت گرم می‌شود اگر وضعیت مصرف برق در استان گیلان به همین شکل تداوم پیدا کند باز دیگر رکورد گیلان در مصرف برق شکسته خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه با توجه به تداوم هوای گرم در گیلان مشترکان برق خانگی باید برای پایداری انرژی در مصرف برق صرفه جویی کنند اذعان کرد: از همه مردم و شهروندان گیلانی انتظار دارم همانطور که از ابتدا در مصرف برق خوب عمل کرده و از صنعت برق حمایت به عمل آوردند در ادامه نیز این روند را ادامه دهند تا همچنان خاموشی در استان گیلان اتفاق نیفتد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با تاکید بر اینکه دو هفته تا زمان پیک مصرف برق زمان باقی مانده است افزود: امسال با تدبیر ویژه دولت و وزارت نیرو خاموشی‌ برق در سطح کشور اعمال نشد و‌ شاهد بودیم که صاحبان صنایع چگونه با صنعت برق تعامل همه جانبه و مثبتی داشتند. 

 

مهدیزاده چند راهکار مهم برای جلوگیری از افزایش مصرف برق را ارائه داد و یادآور شد: مردم می‌توانند برای نیل به این هدف دمای کولرهای خانگی خود را به صورت دمای آسایش بین ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم کنند. 

 

وی پرهیز از استفاده از لوازم پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف برق را لازم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: بین ساعت‌های ۱۲ ظهر و تا ۵ بعدازظهر و قبل از اذان مغرب تا چهار ساعت از بعد از آن زمان اوج مصرف برق است که باید رعایت لازم در مصرف برق اعمال شود.

کد خبر 1205649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha