خانواده ها نقش محوری در تقویت فرهنگی دارند

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگی جهت مقابله با هجمه های دشمنان، گفت: آموزش و پیشگیری مهم ترین راه کاهش آسیب های اجتماعی است.

حجت الاسلام « علی مهدوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، در سخنانی، اظهار داشت: خانواده ها نقش محوری در  تقویت فرهنگی در فرزندان و هدایت صحیح آنان دارند.

 

وی همچنین با اشاره به اهمیت ارائه  آموزش های محوری توسط نهادهای اجرایی، فرهنگی و آموزشی، افزود: آموزش مهم ترین بستر پیشگیری و فرهنگ سازی است.

 

کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی با اشاره به معضل اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های فرهنگی، اظهار داشت: اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی دردناکی است که مشکلات زیادی را برای افراد معتادف خانواده ها و جامعه در پی دارد.

 

وی با اشاره به نقش حاشیه نشینی و طلاق در مقوله اعتیاد، افزود: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید برنامه ریزی جدی برای حجت الاسلام مهدوی  با بیان اینکه مبارزه با این اسیب های اجتماعی از عهده دولت خارج است، گفت: در این موضوع بایستی از ظرفیت سازمانهای مردمی  خیرین و مردم استفاده شود.

 

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: در موضوعات فرهنگی و پیشگیری اعتبارات لازم اموزش پرورش تخصیص شود تا بموقع در این راستا برنامه های این حوزه اجرا شود.

 

این کارشناس فرهنگی و مذهبی اظهار کرد: دراین راستا لازم است خانواده ها جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی توانمند شوند.

کد خبر 1205683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha