برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در شب یلدا

ملکی گفت: بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی با شعار «قصه صدای زندگی است» همزمان با شب یلدا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابوالفضل ملکی»، امروز (دوشنبه ۲۳ مرداد) از انتشار بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت:  اشعار  این جشنواره «قصه صدای زندگی است» در نظر گرفته شده است و  ایده طراحی پوستر این دوره از جشنواره بر اساس همین شعار به انجام رسیده است.
طراح پوستر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی افزود: تصویر پنجره‌ هایی که در پوستر دیده می‌شود، نمادی از صدای درونی و بیرونی راوی قصه است و پنجره ها نمادی از دریچه ای به سوی زندگی هستند.
وی اضافه کرد: داستان‌ ها و قصه‌ ها، پنجره‌هایی هستند که مناظر دیگری از زندگی را به ما نشان می‌دهند و ما را به زمان و مکان دیگری می‌برند تا حقیقتی را به زبان روایت ارائه کنند.
وی تاکید کرد: قصه و داستان کمک می‌کند تا هر فردی بتواند منظره را ببیند و دریافت خود را داشته باشد.
ملکی ادامه داد: در پوستر این جشنواره از تصویرسازی داستان‌ های ایرانی و خارجی مانند شازده کوچولو، حسن کچل و کلاغی که از شخصیت‌ های داستان روباه و کلاغ است، استفاده شده است.
وی گفت: طراحی پوستر جشنواره از ایده‌ پردازی تا اجرای نهایی با هدایت و کارگردانی هنری «احمد مالکی» و سایر همکاران و طراحان تصویرسازش در استودیو «شبرنگ»، به انجام رسیده و تصویرسازی شخصیت‌ های پوستر توسط «سمیرا خانزادی» و همکاری و همراهی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «محمد گودرزی‌ دهریزی»، دبیر جشنواره و دست‌ اندرکاران روابط عمومی کانون پرورش فکری به انجام رسیده است.
ملکی اعلام کرد: بیست‌ و چهارمین جشنواره بین‌ المللی قصه‌ گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همزمان با شب یلدا برگزار خواهد شد.

کد خبر 1205694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha