باید تمام ظرفیتها را برای میزبانی شایسته از زائران به کار ببریم

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه باید تمام ظرفیت‌ها را برای میزبانی شایسته از زائران به کار ببریم، به اهمیت اسکان زائران در آن ایام اشاره کرد و گفت:تأمین اسکان، تأثیر عمیقی بر میزبانی شایسته از زائران دارد و اقامتگاه‌های رسمی پاسخگوی جمعیت زائران نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌ الاسلام‌ «احمد مروی» در مجمع مشورتی دهه پایانی ماه صفر پیرامون تدابیر لازم برای برگزاری مراسم‌های دهه آخر صفر و ایام شهادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس سخن گفت و ابراز کرد: طی چند روز در ایام دهه پایانی ماه صفر چند میلیون زائر به مشهد مقدس مشرف می‌شود و ما کارگزاران و میزبانان مهمان حضرت رضا(ع) هستیم.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید تمام ظرفیت‌ها را برای میزبانی شایسته از زائران به کار ببریم تا در محضر مبارک حضرت رضا(ع) سربلند باشیم، به اهمیت اسکان زائران در آن ایام اشاره و عنوان کرد: تأمین اسکان، تأثیر عمیقی بر میزبانی شایسته از زائران دارد؛ تخت‌های هتلی و اقامتگاه‌های رسمی مشهد پاسخگوی جمعیت میلیونی زائران نیست.

 

وی ادامه داد: در موضوع اسکان باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم و توجه به ارتقای فرهنگ میزبانی با استفاده از ظرفیت‌ خطبه‌های نماز جمعه، ائمه جماعات و رسانه ملی حائز اهمیت است.

 

حجت‌ الاسلام‌ مروی به برخی عوامل مخل روند خدمت‌رسانی شایسته به زائران اشاره کرد و خواستار عزم جدی مسئولان برای مقابله گران‌فروشی و نظارت دقیق بر قیمت اقامتگاه‌ها و اجناس در فروشگاه‌ها شد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به محدودیت‌ تردد وسایل نقلیه در ایام شهادت حضرت رضا(ع) در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر، ابراز کرد: در تمهیدات ترافیکی و اعمال محدودیت‌های تردد در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حتماً باید شرایط کهن‌ سالان و بیماران را در نظر گرفت و باید وسایل نقلیه عمومی برای تشرف این اشخاص به حرم مطهر در نظر گرفته شود.

 

وی گفت: اگر بخواهیم در ایام پایانی ماه صفر و مناسبت‌های مختلف مذهبی میزبانی شایسته‌ای از زائران داشته باشیم، باید از ظرفیت‌های ملی استفاده کنیم، در اربعین طی بازه زمانی بیست‌وچند روزه چند میلیون زائر مشرف می‌شود و بسیاری نیز در مسیر راهپیمایی نقش‌آفرینی می‌کنند اما در ایام دهه پایانی صفر حدود ۶ میلیون زائر طی تنها ۵ روز به مشهد مشرف می‌شوند.

 

حجت الالام مروی تاکید کرد: لذا علاوه بر ظرفیت‌ های مردمی باید ظرفیت‌های ملی نیز برای میزبانی از زائران به میدان بیاید زیرا ظرفیت‌ها و امکانات استان خراسان رضوی پاسخگوی جمعیت بالای زائران نیست.

کد خبر 1205800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha