۲۰۰۰ سفیر سلامت دانش آموزی در مدارس جهرم فعالیت می کنند

بخشی گفت: حدود ۲ هزار «سفیر سلامت» دانش آموزی در شهرستان جهرم وجود دارد که با تلاش آنها آموزش و برنامه ریزی منسجم در خصوص پیشگیری بیماری در سال تحصیلی جدید صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «یوسف بخشی»، امروز (دوشنبه ۲۴ مرداد) در جلسه کمیته برون بخشی برنامه ارتباطات خطر و مشارکت های اجتماعی (RCCE) كه در اداره آموزش پرورش شهرستان جهرم برگزار شد، گفت: ۱۵ مراقب سلامت و حدود ۲ هزار «سفیر سلامت» دانش آموزی در  شهرستان جهرم وجود دارد که با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و برنامه ریزی منسجم در خصوص پیشگیری بیماری در سال تحصیلی جدید صورت می گیرد.

 

سرپرست اداره آموزش و پرورش جهرم با اشاره به اینکه شبکه مجازی «شاد» قطعا می تواند بستری مناسب برای آگاه سازی این امر مهم در دانش آموزان باشد، افزود: همچنین جلسات حضوری مستمر برای رابطین سلامت در طول سال تحصیلی جدید برگزار می کنیم.

 

 وی با اشاره به اینکه از والدین می خواهیم واکسیناسیون فرزندانشان را جدی بگیرند، اظهار کرد: تا کنون واکسیناسیون آمار مبتلایان را کم کرده و این مهم برای همه محرز شده است.

 

بخشی با اشاره به اینکه در کنار پیشگیری بیماری کووید۱۹ موضوع مهم دیگر تغذیه سالم در دانش آموزان و بررسی بهداشت دهان و دندان آنها است، خاطرنشان کرد: در ۲ سال همه گیری بیماری کووید۱۹ و مجازی بودن مدارس این موضوع مغفول واقع شده که بررسی و رسیدگی آن با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال جدید انجام می شود.

کد خبر 1205824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha