صدور تاییدیه ایمنی آسانسور در گلستان طی ۴ماه نخست نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش یافت

اخوان راد با اشاره به الزامی بودن اخذ تأییدیه ایمنی برای آسانسور‌های نصب شده در ساختمان‌های تازه ساز گفت: طی چهار ماهه نخست ۳۰۴ تاییدیه ایمنی آسانسور در گلستان صادر شد.

«احسان اخوان راد» امروز (دوشنبه 24 مرداد ) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان افزود: از این تعداد ۲۰۳ تأییدیه مربوط به آسانسور‌های تازه نصب شده بود و بقیه برای آسانسور‌هایی صادرشد که پیش از این تاییدیه اولیه گرفته بودند و در بازدید ادواری دوباره موفق به دریافت تاییدیه ایمنی شدند.

 

رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های استاندارد گلستان گفت: اخذ تأییدیه ایمنی برای آسانسور‌های نصب شده در ساختمان‌های تازه ساز الزامی است و صدور گواهی پایان کار برای ساختمان، منوط به ارائه تأییدیه آسانسور به شهرداری هاست.

 

وی افزود: تأییدیه‌های صادر شده اعتبار یک ساله دارند و انجام بازرسی و اخذ تأییدیه ادواری برای اطمینان از تداوم شرایط ایمن در آسانسور ضرورت دارد.

 

اخوان راد گفت: مسئولیت اخذ دریافت تأییدیه ادواری با مالکان، مدیران و ساکنین ساختمان است.

 

وی ادامه داد: بیمه نامه آسانسور‌هایی که تأییدیه ایمنی (اولیه یا ادواری) ندارند، اعتبار حقوقی ندارد و پس از دریافت تأییدیه ایمنی برای آسانسور (اولیه یا ادواری) و در طول اعتبار یک ساله آن، انجام یک سرویس و نگهداری منظم و اصولی توسط شرکت عرضه کننده آسانسور ضرورت دارد.

 

اخوان راد افزود: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضع اعتبار تأییدیه ایمنی آسانسور، کد ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند.

 

 

 

کد خبر 1205846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha