پیکر استاد ابتهاج جمعه  در رشت به خاک سپرده می شود

ثقتی گفت: پیکر استاد ابتهاج‌ روز جمعه ۲۸ مرداد ساعت ۹ صبح طی یک مراسم باشکوهی با حضور خانواده استاد و اهالی فرهنگ و هنر استان گیلان و کشور در شهر رشت زادگاه ایشان به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌رضا ثقتی» امروز (دوشنبه ۲۴ مرداد) در جمع خبرنگاران آخرین اخبار مراسم تشییع و تدفین استاد ابتهاج در شهر رشت را برشمرد و اظهار داشت: جلسه‌ای در همین زمینه اخیرا برگزار شده تا تمهیدات لازم برای این امر فراهم شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد: در ساعات اولیه فقدان استاد هوشنگ ابتهاج و با توجه به پیامی که وزیر ارشاد مبنی بر اعلام آمادگی جهت انتقال پیکر استاد به ایران داشتند مسئولین استان گیلان نیز در مورد تدفین استاد ابتهاج اعلام آمادگی کردند.

 

ثقتی تصریح کرد: روز چهارشنبه این هفته ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه پیکر استاد ابتهاج به ایران انتقال پیدا میکند و روز پنجشنبه صبح در تالار وحدت برنامه بزرگداشت ایشان انجام خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: بعد از برنامه تالار وحدت، پیکر استاد ابتهاج به شهر رشت منتقل میشود و‌ روز جمعه (۲۸ مرداد )ساعت ۹ صبح طی مراسم با شکوهی با حضور خانواده استاد و اهالی فرهنگ و هنر استان در شهر رشت زادگاه ایشان به خاک سپرده خواهد شد. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تمام برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم توسط مسئولین ارشد استان در حال انجام است افزود: تلاش داریم مراسمی در خور شأن استاد ابتهاج برگزار شود زیرا در بعد بین‌المللی هم این اتفاق، اتفاقی مهم است و نشان میدهد که جمهوری اسلامی ایران نسبت به جامعه نخبگانی‌ خود نگاه احترام گونه دارد.

 

ثقتی در پاسخ به این پرسش که در خصوص مکان جانمایی تدفین استاد ابتهاج چه تصمیماتی اتخاذ شده است خاطرنشان کرد: کلیه مراسم تدفین و تشییع استاد ابتهاج اعم از خواندن نماز میت و بزرگداشت در تهران توسط وزارت ارشاد انجام می‌گیرد ما در شهر رشت یک برنامه بزرگداشت و خاکسپاری را خواهیم داشت.

 

کد خبر 1205848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha