اخلاق نیاز جامعه ما و دنیاست

خزاعی گفت: رسانه‌ها به دلیل قدرت تاثیرگذاری بر جامعه، همیشه در خطر نفوذ فرهنگی اتاق فکرهای دشمنان قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد خزاعی در مراسم ضیافت قلم که امروز، دوشنبه، 24 مرداد برگزار شد، گفت: دنیای امروز دنیای رسانه‌ها و روایت‌هاست. بیش از 200 رسانه وابسته به نظام سلطه به صورت رسمی علیه افکار عمومی ایران سم‌ پاشی می‌کنند. مهم‌ترین هدف آنان پروژه ناامیدسازی است.

 

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه  سینمای ایران با همه افتخارات و موفقیت‌های بین‌المللی هنوز در ارائه تصویر ایران کاستی هایی دارد، عنوان کرد: متاسفانه گاهی مصرف‌کننده اندیشه و ‏‎چنین خطری رسانه‌ها را هم تهدید می‌کند که باید هوشیار باشند.رسانه‌ها به دلیل قدرت تاثیرگذاری بر جامعه، همیشه در خطر نفوذ فرهنگی اتاق فکرهای دشمنان قرار دارند.

 

وی با اشاره به اینکه اخلاق نیاز جامعه ما و دنیاست، افزود: به عنوان کسی که روزگاری این افتخار را داشته‌ام در کسوت خبرنگار فعالیت کنم، عرض می کنم که گاهی ممکن است در فضای گسترده رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دچار لغزش شویم بر این اساس باید مراقب باشیم همیشه حواس‌مان به دوربین مدار هستی باشد


 

وی با بیان اینکه از نقدهای سازنده و منصفانه استقبال می‌کنم، تصریح کرد: البته ممکن است برخی نقدها ناشی از شیطنت، رانت‌خواهی و باج‌خواهی باشد. این‌گونه سنگ‌اندازی‌ها در عزم و اراده بنده و همکارانم و در حرکت قطار سینمای انقلاب تاثیری ندارد. معتقدم رسالت مطبوعاتی با شیطنت مطبوعاتی فرق دارد. شک ندارم که همیاری و هم‌افزایی اصحاب رسانه در افق تحول ‎سینمای ایران اجتناب ناپذیر است. سینمای ایران در دوره‌‌هایی با میلیون‌ها مخاطب و خانواده‌ها آمیخته بوده و این ظرفیت بالقوه موجود است و در محافل بین‌المللی نیز، همواره درخشیده است

 

خزاعی خاطر نشان کرد: سینمای ایران با ظرفیت بزرگ، نیروی انسانی متمایز و تولیدات سالانه در بازار داخلی با مشکلاتی مواجه است . برای بازار بین‌المللی آن هم به نقشه راه و تعاملات راهبردی نیاز داریم. همه اینها نیازمند جراحی ساختارهاست.بدون تردید، در جراحی ساختارها رسانه ها نقش مهم دارند.سینمای ایران در محتوا و اندیشه ورزی، در احیای مخاطب و مخاطب‌سازی، در بازاریابی منطقه‌ای به بازسازی و تحول نیاز دارد.


 

‏‎وی با بیان اینکه در این دوره چشم‌انداز تازه‌ای ترسیم شده است،گفت: از جمله دستاوردهای این دوره می توان به  احیای شورای عالی سینما، بازنگری در آئین‌نامه‌های ساخت و نمایش، تدوین طرح‌ها و ماموریت‌های پنج‌ساله موسسات سینمایی، توجه به ظرفیت‌های تازه در حوزه استان‌ها ، تعامل با صنوف ،توسعه و نوسازی زیرساخت‌ها، ارتقای ساختارهای آموزشی در حوزه سینمای جوانان، گسترش مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد.


رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه خبرنگاران مسئولیت خطیر و حساسی دارند، اظهار داشت:در این میان، خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر مظلوم‌ترین گروه‌های رسانه‌ای هستند که پای عشق و علاقه‌شان در این عرصه ایستاده‌اند. کار و هنر این عزیزان، شریف و قابل تمجید است. چراغ سینمای ایران با تلاش‌ها و همت این دوستان فروزان مانده است.

 

 بر اساس این گزارش، رسول صدرعاملی در این مراسم خاطر نشان کرد: بهترین روزهای زندگی‌م در مطبوعات بود. هنوز به این حرفه علاقه‌ دارم. سینما و رسانه می‌توانند در کنار یکدیگر بزرگ شوند و رشد کنند. بزرگ شدن سینما و رسانه این است که باهم باشند، نه اینکه از هم تعریف و تمجید کنند. این دو باید به یکدیگر کمک کنند. سینمای ایران بعد از انقلاب همیشه جزو پیش‌روها بوده است. ما باز هم می‌توانیم به روزهای با شکوه سینمای ایران برسیم.

 

حبیب اسماعیلی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران سینمایی را از مظلوم‌ترین صنوف دانست و گفت:امیدوارم در آینده بیشتر به رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌های سینمایی پرداخته شود. در این مراسم لازم می‌دانم از حجت‌الاسلام دعایی که همیشه همراه سینماگران بود، یاد کنم و بگویم که ایشان به عنوان یک فعال رسانه‌ای همیشه با ما  همراه و همدل بود.

 

امیر عابدی از عکاسان باسابقه در این مراسم تصریح کرد: از اهالی رسانه می خواهم برای سلامتی بابک برزویه دعا کنند. از رئیس سازمان سینمایی درخواست دارم  تمهیداتی برای بهبود اوضاع زندگی هنرمندان و حفظ کرامت آنها در نظر بگیرد.

 

بر اساس این گزارش، غلامرضا موسوی بیان کرد: امیدوارم راهی گشوده شود تا رسانه‌های ما به‌ ویژه در حوزه فرهنگ و به خصوص سینما مانند گذشته پر رونق و پربار شوند و مسئولان راهی برای رونق بیشتر مطبوعات پیدا کنند.

 

گفتنی است، در این مراسم به تجلیل از غلامرضا موسوی، حبیب اسماعیلی، رسول صدرعاملی  و فریدون جیرانی که از روزنامه‌نگاران سابق و سینماگران امروز هستند، تجلیل به عمل آمد. از بابک برزویه عکاس  باسابقه سینما و رسانه نیز تقدیر شد.

 

 

کد خبر 1205866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha