انقلاب اسلامی براساس سخن کلیدی هیات من الذله امام حسین(ع) شکل گرفت

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی براساس جمله کلیدی هیات منا الذله امام حسین(ع) شکل گرفت، گفت: ملت شریف ایران اسلامی سختی ها و مصئب در مسیر حفظ انقلاب را براساس منطق ما رایت الا جمیلا حضرت زینب(س) تحمل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۴مرداد) در بیست و پنجمین یادواره شهدای روستای فت کش از توابع بخش یانه‌سر شهرستان بهشهر با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا و حضور در این محافل، اظهار کرد: شهدا را حتی با یک صلوات یاد کنید.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران به علمای منطقه یانه سر بهشهر اشاره و بیان کرد: در کنار شهدا از علمای منطقه نیز یاد شود چرا که شهدا درس آموخته مکتب علمای دین بوده اند و برای حفظ اسلام به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امانت شهدا است و باید به انقلاب توجه شود،‌گفت: باید معرفت خویش در رابطه با انقلاب اسلامی تقویت کنیم.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از قیام عاشورا نشات گرفته است،‌افزود: باید صحبت ها و سخن ها از کربلا به قیان انقلاب اسلامی ایران پل زده شود و در تاریخ توقف نکنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به جمله کلیدی هیات منا الذله امام حسین(ع) گفت: فرزند پیامبر هرگز زیر بار زور و ظلم ستمگر نمی رود و مرگ عزتمندانه را به زندگی ذلت مندانه نرجیح می دهم

 

وی با بیان اینکه انگیزه ریشه و قیام انقلاب اسلامی نیز در راستای همین سخن امام حسین(ع) می باشد،‌افزود: انقلاب اسلامی بروز و ظهور کرد تا ملت شریف ایران اسلامی زیر بار ظلم استکبار نرود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه دفاع مقدس نیز تحقق شعار  هیات من الذله عاشورا بوده است، ادامه داد: امروز متاسفانه در داخل و خارج ایران اسلامی قلم ها، رسانه هایی، مسئولین خود فروخته ای تلاش دارند ما دوباره به ذلت زیر سلطه استکبار برگردانند و مارا قانع کنند در نظم جهانی امروز کدخدایی آمریکا را بپزیریم. همچنین دنبال پیاده سازی تفکر جدایی دین از سیاست هستند. که باید مراقبت شود.

 

وی به علاقه مندی ملت آزادی خواه دنیا به ملت شریف ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم شهید پرور و انقلابی ایران آگاه هستند و هرگز زیر بار ظلم استکبار نخواهند نرفت.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه زینب کبری سلام الله علیها در مواجه با عبیدالله بن زیاد فرمودند ما رایت الا جمیلا. جز زیبایی چیزی ندیدم، خاطرنشان شد: ملت ایران اسلامی نیز در راستای بروز و ظهور انقلاب اسلامی و دفاع از کیان این مرز و بوم  ۲۳۰هزار شهید تقدیم کردند و در ۴۳سال بعد از پیروز یانقلاب سختی ها و تحریم های زیادی را تحمل کردند و هرکز دست یاری به سوی استکبار دراز نکردند چراکه براساس منطق مارایت الا جمیلا حرکت می کنند.

کد خبر 1205922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha