پای قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا به هزار جریب بهشهر رسید

سلیمان نژاد گفت: گفت: اردوی جهادی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا با هدف محرومیت زدایی از چهره روستاهای کم برخوردار در هزار جریب بهشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، «رضا سلیمان نژاد» امروز(۲۴مرداد) در آئین بهره‌برداری از پروژه های محرومیت زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در مسجد روستای پجیم هزارجریب بهشهر اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که با همراهی گروه های جهادی شاهد نشاندن بذر امید در محروم ترین نقاط استان مازندران هستیم.

 

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا از بهره برداری از مخزن آب ۱۰۰مترمکعبی با اعتبار ۴۸۰ میلیون تومان در هزار جریب بهشهر خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه مشکلات آب شرب آشامیدنی اهالی روستای زلت بهشهر را برای حداقل سی سال رفع شده است.

وی در ادامه به افتتاح خانه عالم در روستای پجیم با هزینه ۴۵۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: همچنین بهره برداری از جاده بین مزارع در این منطقه از مهمترین پروژه های محرومیت زدایی بوده که به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا و با مشارکت اهالی این روستاها و همچنین سازمان های مربوطه تکمیل و امروز شاهد لبخند امید و رضایمندی مردم شریف منطقه دوردست و کم برخوردار هزارجریب بهشهر بوده ایم.

 

سلیمان نژاد اظهار کرد: این قرارگاه در پنج حوزه زیرساخت و عمران، اشتغال و معیشت، اجتماعی فرهنگی، تعلیم و تربیت و پیشگیری سلامت فعالیت خود را در مناطق محرومی که در بالاترین ضریب محرومیت قرار دارند انجام میدهد‌.

 

وی افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی با فعالیت مشارکتی با همراهی دست اندرکاران روستا به شناسایی و رفع مهمترین معضلات روستا گام برمیدارد، این قرارگاه از امکانات و خدمات به شکل جامعه از سپاه بهره برده و به مناطق محروم انتقال میدهد‌ تا با هدف کاهش سطح محرومیت از ظرفیت‌ها و نیروی کار روستا استفاده شود چرا که اینها سرداران تولید در کشور هستند‌.

 

سلیمان نژاد با بیان اینکه در حوزه اشتغال ما در بخش گندم برای چهارمین سال متوالی مشغول فعالیت هستیم، عنوان کرد: کار تحقیقاتی در سال دوم به ۲ هزار هکتار رسید و در سال چهارم ستاد اجرایی فرمان امام هم وارد این مجموعه شد، در بحث دام با کمک جهاد کشاورزی استان خوراک یارانه‌ای به سمت روستاهای محروم اختصاص یافت.

 

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا ادامه داد: در بخش گیاهان دارویی، زیرساختی عمران با ایجاددیک جاده مزارع سطح زیر کشت افزایش پیدا کرده و تردد عدوات کشاورزی به این زمین‌ها تسهیل میشود.

 

سلیمان نژاد خاطرنشان کرد: در حوزه آب شرب یک مخزن ۱۰۰متر مکعبی در روستای زلت افتتاح و بهره‌برداری شد، در حوزه آبرسانی مزارع کشاورزی، ساخت مدرسه خانه عالم، مسائل تعلیم و تربیت و پزشکی فعالیت‌هایی را داریم، در ماه گذشته یک اردوی یک روزه تخصصی پزشکی به این روستا داشتیم.

 

وی در پایان اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۶ اردوی جهادی با چهار گروه مختلف را در این روستا برگزار کردیم و خدماتی را به مردم ارائه دادیم گروه‌های پایش استعداد را در یک مرحله برای دانش آموزان روستا انجام دادیم چرا که این‌ها سرمایه‌های ارزشمند روستا هستند با کشف استعداد در آینده بتوانند بازوی توانمند روستاهای خودشان باشند.

کد خبر 1205924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha