استقبال مسجدی های شهرستان لردگان از کاروان پیاده مشهد به کربلا

حجت الاسلام فرامرزی گفت: همزمان با ایام اسارت آل الله، کاروان پیاده مشهد به کربلا وارد شهرستان لردگان شدند و مورد استقبال مردم بخش منج به ویژه جوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گرفتند.

حجت الاسلام «هدايت فرامرزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: همزمان با ایام اسارت آل الله، کاروان پیاده مشهد به کربلا وارد شهرستان لردگان شدند و مورد استقبال مردم بخش منج به ویژه جوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گرفتند.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «یاس مدینه» مسجد انصار الحسین (ع) روستای منج شهرستان لردگان در ادامه این حرکت را نماد کاروان حضرت زینب کبری (س) برای زیارت مرقد مطهر برادر گرامیش از شام به کربلا عنوان کرد.

 

وی ابراز کرد: پیاده ‌روی اربعین حسینی یک توفیق عظیم و وصف ناپذیر است، توفیق رفتن به زیارت مرقد مطهر سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مراسم اربعین آن هم با پای پیاده، شامل عاشقان که با شیدایی خاص خود این سفر عشق را می پیمایند تا نهایتا کام تشنه خویش را با وصال به معشوق سیراب کنند.

 

حجت الاسلام فرامرزی با قرائت حدیث «عَلامَهُ الاْیمانِ خَمْسٌ: التَّخَتُّمُ بِالْیَمینِ، وَ صَلاهُ الإحْدی وَ خَمْسینَ، وَالْجَهْرُ بِبِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم، وَ تَعْفیرُ الْجَبین، وَ زِیارَهُ الاْرْبَعینَ» گفت: حضرت امام حسن عسکری (ع) فرمودند: علامت و نشانه ایمان پنج چیز است: انگشتر به دست راست داشتن، خواندن پنجاه و یک رکعت نماز واجب و مستحب، خواندن بسم الله الرحمن الرحیم را در نماز ظهر و عصر با صدای بلند، پیشانی را در حال سجده روی خاک نهادن، زیارت اربعین امام حسین (ع) انجام دادن حضرت امام عسکری (ع) یکی از نشانه‌ های مومن که در این روایت مقصود شیعه است، زیارت سیدالشهدا (ع) در روز اربعین است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «یاس مدینه» مسجد انصار الحسین (ع) روستای منج شهرستان لردگان ادامه داد: حضرت امام صادق (ع) به یکی از دوستان خود ‌فرمودند: قبر حضرت امام حسین (ع) را زیارت کن و ترک مکن. سوال شد ثواب کسى که آن حضرت را زیارت کند چیست؛ حضرت امام صادق (ع) فرمودند: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) برود خداوند به هر قدمى که بر می‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می ‌فرماید و یک درجه مرتبه‌ اش را بالا مى ‌برد.

 

خاطرنشان می شود: استقبال پرشور مردم و لایتمدار بخش منج لردگان، پذیرایی و پخت ۴۰۰ پرس غذای گرم از دیگر برنامه های این روز بود.

 

شایان ذکر است: کاروان پیاده مشهد به کربلا هر ساله برای تشرف به کربلا معلی در اربعین حسینی در ایام محرم از شهرستان لردگان عبور می کند و با گذر از استان خوزستان راهی سرزمین عراق و زیارت عتبات عالیات می شوند.

 

کد خبر 1205962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha