مراکز نوآوری به مراکز ایده پرداز و پرورش نیروهای متخصص تبدیل شوند

ستاری با اشاره به تغییر ساختار کارخانه درخشان یزد به کارخانه نوآوری گفت: مراکز نوآوری به مراکز ایده پرداز و پرورش نیروهای متخصص تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دقایقی پیش در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری درخشان یزد گفت: تبدیل این کارخانه پس از 90 سال به مرکزی نوآوری جای امیدواری است و اقتصاد دانش بنیان توسط فرهنگ ساخته می شود و اگر این فرهنگ جا افتاده شود بسیاری از مسائل حل خواهد شد و سیمای کلی دانش بنیان شکل می گیرد.

وی ادامه داد: مردم خطه کویری یزد افرادی کارآفرین و نوآور هستند  که در دمای بالا و بارندگی کم توانستند خلاقیت داشته باشند به نحوی که در دانشگاه های مراکز کشور، بادگیر، قنات و استخراج آب های زیرزمینی که هنر مردمان پرتلاش یزدی است همچنان در حال تدریس است ولی این خلاقیت باید هدایت شود به سمتی که کارآفرینی و ارزش افزوده تولید کند.

ستاری گفت: اگرچه یزد دارای معادن فراوانی است نباید خام فروشی صورت گیرد و با کارآفرینی و ایجاد ارزش افزود از این خام فروشی جلوگیری شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: یزدی ها همیشه جز رتبه های اول کنکور هستند ولی چرا باید یک دانشجوی یزدی به دانشگاه های تهران برود و ارتباطش بعدا کلا با استنان قطع شود که کارخانه نوآوری برای پیدا کردن و کارآفرینی جوانان یزدی خواهد بود، که باید این فرهنگ را از این کارخانه به سطح جامعه تزریق کرد و مطمئن باشید اگر این فرهنگ توسعه پیدا کند دانشگاه های یزد پیشرفت می کند و جوانان یزدی در همین شهر مشغول به فعالیت خواهند شد.

 

وی ادامه داد: دلیلی ندارد که دانشگاه به دنبال بودجه دولتی باشد ولی با افتتاح این کارخانه و تزریق فرهنگ کارآفرینی خود این دانشگاه ها می توانند مستقل باشند و گسترش یابند.

 

ستاری با اشاره به نقش این کارخانه در اکوسیستم جامعه ایران اظهار داشت: از تمام مسئولانی که همت کردند و این ریسک را پذیرفتند باید تشکر کرد اما این افتتاح ابتدای یک مسیر پرپیچ وخم است که همه باید ادامه دهیم.

 

 

 

کد خبر 1205991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha