امروز آموزش و پرورش ما نیاز به اصلاح دارد

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اهمیت پرورش معلمان برای اموزش به نسل های آینده گفت: آموزش و پرورش ما باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، امام جمعه یزد در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید آموزش و پرورش اصلاح شود و توصیه داریم که دانشگاه فرهنگیان که هر ساله چند هزار معلم را تربیت می کند برای آموزش بهتر نسلهای آینده مورد اهتمام بیشتری واقع شود.

 

وی افزود: دشمن تلاش داشته با گرفتن تعقل از دانش آموزان و دانشجویان ما و حتی سیاسیون کشورمان، قدرت تشخصی حق از باطل را گرفته است.

 

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر تولید علم تاکید دارند لذا نباید تنها به دنبال بهره برداری از طرحهای دیگر کشورها باشیم بلکه باید خود تولید علم داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: سه اصل تدین و تفکر و تعقل به عنوان اصول مغفول مانده در سیستم آموزشی ما هستند که از سال ها پیش با آموزش های غربی از فرزندان ما دور کرده اند و غرب نیز در تلاش است تا این اصول مجهول بماند.

 

سورنا ستاری معاون رئیس جمهور نیز در این نشست گفت: متاسفانه ساختارهای ایجاد شده در آموزش طی سالیان گذشته از بوم داخلی کشور ایجاد نشده و قاعدتاً سبکهای آموزشی برگرفته از دیگر کشورهاست.

 

وی افزود: توسعه باید از فرهنگ نشات گرفته شود و قطعاً صنعت نیز از این طریق اصلاح خواهد شد.

 

ستاری ادامه داد: بی توجهی به نقش مردم از دیگر مشکلات است و دانشگاه ها باید با تعامل مردم و در جهت رفع نیازهای جامعه اداره شود که این دغدغه‌های مهم مدیریت کشور است.

 

 

 

کد خبر 1206021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha