وجود ۶۸ پروژه ورزشی نیمه تمام در استان/ افتتاح ۱۳ پروژه در هفته دولت در یزد

پورسلمان با اشاره به اولویت های اجرایی پروژه ها دراستان یزد گفت: همزمان با هفته دولت ۱۳ پروژه ورزشی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علیرضا پورسلمان مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: مصافد شدن روز خبرنگار با عاشورا و نهضت امام حسین (ع) به نوعی َگاهی بخشی را یادآوری می کند.

 

وی افزود: جهاد امروز که جهاد تبیین است و توسط خبرنگاران می تواند صورت بگیرد و خبرنگاران می توانند با ارائه دستاوردها و نمایش آنها و موفقیت ها به نوعی ما را به جهانیان معرفی کنند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: تلاش در حوزه ورزش استان با حضور خبرنگاران در جامعه ارائه و معرفی می شود و به نوعی انگیزه مضاعفی برای فعاان عرصه های ورزشی است.

 

پورسلمان گفت: در بحث سیاست گذاری نقش اداره کل ورزش و جوانان راهبری و هدایتگری در حوزه ورزش و جوانان است و تلاش ما این بوده که شورای ورزش و تربیت بدنی به صورت فعال برگزار شود زیرا در این شورا تمامی دستگاه های فعال در این حوزه می توانند نقش و فضای خود در این حوزه را فعال کرده و نقش آفرینی کنند.

 

وی بیان کرد: نظام فرهنگ سازی و تغییر سلامت و نشاط اجتماعی یکی از رویکردهای ما است که بایستی پایه گذاری شود و در این راستا نقش آفرینی جوانان امری اساسی است که سیاستگذاری می شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: ورزش پدیده ای است که بر اجتماع غالب است و نقش موثری در نشاط و سلامت جامعه دارد.

 

وی گفت: عدم مطالعه دقیق در ساخت اماکن ورزشی و حتی بودجه ریزی یکی از مشکلات اصلی ما است که در کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

پورسلمان بیان کرد: ساماندهی نیروهای انسانی در هیات ورزشی یکی از تلاش های ما بوده است که گام به گام در حال حرکت هستیم تا با نقطه هدف برسیم و در این راستا نشست های مستمر به هیات های ورزشی به صورت فنی داشتیم که با پایش های انام گرفته به نوعی سعی کردیم در راستای شناخت آنها گام برداریم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد افزود: ما توصیه هایی مبنی بر کار پایه، آموزش، دانش افزایی مربیان، توسعه بخش خصوصی و حضور در لیگ های مختلف استانی و کشوری داشته ایم و برای هر کدام از آنها برنامه هایی داریم.

 

وی افزود: ظرفیت مهم آموزش و پرورش در هیات های ورزشی یکی از تاکیدات ما است که به آن توجه ویژه ای داشته ایم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: میزبانی ها و برنامه های رقابتی، اعزام ها، مدال آوری به عنوان اولویت های ما در این بخش است.

 

پورسلمان گفت: هیات های ما باید یاد بگیرند که قهرمان های خود را یادداشت کنند و میزان آمادگی آنها را پایش کنند.

 

وی بیان کرد: 85 سمن داریم و در این راستا نیز 25 سمن جدید داریم و در کنار آن نیز نشست های هم اندیشی را داریم .

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: در حوزه جوانان اولویت خود را بحث خانواده قرار داده ایم و فعالیت های گسترده ای داریم که جشن ازدواج را در این راستا برگزار کردیم که 58 زوج جوان در این جشن شرکت کردند.

 

وی گفت: تهیه یک هزار جهیزیه برای زوج های جوان را در دستور کار خود قرار داده ایم و در ستادهای ساماندهی جوانان نیز پیشتاز هستیم.

 

پورسلمان بیان کرد: ما صد درصد بودجه های ابلاغی را جذب کردیم و در هفته دولت نیز 13 پروژه را افتتاح خواهیم کرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد افزود: بعد از 13 سال پروژه سالن دو و میدانی ما در حال اجرا است و اگر هیات دو میدانی ما پیگیری کند شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

 

وی افزود: یکی از برنامه های ما پروژه بزرگ ورزش یزد است که طرح جامع آن در حال انجام است .

 

پورسلمان گفت: ورزشگاه شهید نصیری میزبان لیگ یک خواهد بود و اگر ورزشگاه اردکان آماده سازی شود این تیم می تواند در اردکان نیز مسابقه داشته باشد.

 

وی افزود: اتفاقات خوبی در فوتبال یزد در حال رقم خوردن است و در لیگ دسته یک استعدادیابی کرده ایم و در لیگ دسته دوم نیز تیم تمام یزدی خواهیم داشت و لیگ دسته سه نیز خواهیم داشت.

 

وی افزود: فرهنگ اصیل یزدی در تماشاگران به عنوان اصلی برای ما است که امیدواریم در لیگ های دسته یک و دو داشته باشیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به صحبت یکی از کارشناسان در خصوص دو و ورزش بانوان گفت: این جمله بد ادا شده است و دختران ورزشکار خوبی در استان داریم و در صحنه های مختلف ورزشی نیز حضور دارند و از آنها نیز حمایت می کنیم.

 

پورسلمان گفت: در برنامه های ما زمین اختصاصی برای بانوان و ورزش فوتبال بانوان است.

 

وی بیان کرد: میزبانی مسابقات کاراته، شمشیربازی، المپیاد ایرانیان از جمله برنامه های دیگر ما است که در حال پیگیری برای استان هستیم.

 

وی گفت: وام ازدواج تعداد کل متقاضیان در استان 8 هزار و 89 نفر و در صف 3 هزارو  582 نفر و تعداد وام گیرندگان 4 هزارو  507 نفر هستند که 56 درصد تا پایان تیرماه دریافت کرده اند و مبلغ 6 میلیارد و 436 میلیون و 900 هزار اتومان وام پرداخت شده است.

 

پورسلمان بیان کرد: ما در استان 68 پروژه نیمه تمام داریم و کلنگ زنی پروژه جدید نداریم.

کد خبر 1206261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha