کانون مسجدی که ۱۰۰ حافظ قرآن کریم تربیت کرده است

کانون فرهنگی هنری مصباح مسجد توحید یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال در حوزه قرآنی است که با وجود فعالیت در شهر کوچکی مانند اقبالیه از توابع استان قزوین ولی توانسته ۱۰۰ حافظ اجزای مختلف قرآن کریم را تربیت کند.

خبرگزاری شبستان- قزوین؛ کانون فرهنگی هنری مصباح مسجد توحید شهر اقبالیه یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال در حوزه قرآنی است که با همکاری مهد قرآن قزوین فعالیت خود را در برگزاری کلاس های قرآنی از سال 94 آغاز کرده و توانسته 100 حافظ قرآن در رده های مختلف سنی و در جزه های مختلف تربیت کند و نوع آموزش ها در این کلاس ها هم زمینه ساز بهره گیری خانواده ها از دستورات قرآنی در زندگی شده است.

 

مسئول واحد خواهران کانون فرهنگی هنری مصباح مسجد توحید شهر اقبالیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین با اشاره به فعالیت های قرآنی این کانون بیان کرد: از سال 90 بنده در کلاس های حفظ مهد قرآن کریم قزوین شرکت کرده و بعد از اینکه توانستم حافظ پنج جز قرآن کریم شوم، تصیم گرفتم با توجه به ظرفیت بالای مسجد توحیه اقبالیه در آنجا کلاس حفظ قرآن کریم را دایر کنم.

 

«مرضیه کاتبی» افزود: با توجه به این امر با مسئولان مهد قرآن قزوین هم صحبت هایی شد و مقرر شد با توجه به قابلیت بالای مسجد توحید مساعدت کرده و کلاس های قرآنی به صورت پویا در اینجا دایر شود که خوشبختانه این امر محقق شد و در ابتدا نزدیک 300 قرآن پژوه داشتیم ولی به دلیل شیوع کرونا برای مدتی تعداد افراد کاهش یافت.

 

وی عنوان کرد: بعد از کاهش میزان شیوع کرونا از سال گذشته جذب افراد را آغاز کردیم و خوشبختانه استقبال خوبی را شاهد هستیم به طوری که در حال حاضر 15 کلاس با 130 نفر قرآن پژوه داریم که این افراد در رده های مختلف سنی قرار دارند و کلاس های ما از سنین چهار سال آغاز می شود و هر کس سواد قرآنی دارد می تواند از کلاس های آموزش قرآن کریم کانون مصباح بهره مند شود.

 

مسئول واحد خواهران کانون فرهنگی هنری مصباح مسجد توحید شهر اقبالیه اعلام کرد: کلاس های ما در بخش های روخوانی، روان خوانی، حفظ، تجوید، مفاهیم، صوت و لحن و غیره بوده ولی اصل فعالیت ما در بخش حفظ قرآن کریم است.

 

وی تأکید کرد: فعالیت در رشته حفظ قرآن کریم در کانون مصباح از سال 94 آغاز شده که تاکنون حدود 100 حافظ قرآن کریم تربیت کرده ایم که این افراد برخی چند جز و برخی کل قرآن کریم را حفظ هستند البته برخی از این افراد در حال حفظ کامل قرآن کریم هستند.

 

کاتبی تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا هم برای اینکه دانش آموزانی که مستعد در حفظ قرآن کریم هستند ضربه نبییند و بتوانند روند حفظ قرآن را ادامه دهند به مهد قرآن قزوین معرفی کردیم و آنجا مشغول به گذراندن دوره شدند.

 

وی خاطر نشان کرد: کلاس های ما ویژه دختران و پسران بوده و رایگان است و 15 مربی قرآنی در این دوره ها با ما همکاری دارند.

 

مسئول واحد خواهران کانون فرهنگی هنری مصباح مسجد توحید شهر اقبالیه با اشاره به برکات شرکت در کلاس های قرآنی اظهار کرد: در کلاس های قرآنی برکات وآثار فراوانی را مشاهده کرده ایم  و درب کلاس های ما به روی همه باز است و اینگونه نیست که بگوییم برای مثال فقط بانوان محجبه می توانند در کلاس های ما شرکت کنند بنابراین یکی از موضوعات و برکاتی که در این کلاس ها شاهد بودیم این بود برخی که حجاب خوبی نداشتند در این کلاس ها شرکت کردند و با حجاب شدند و در واقع یکی از آثار کلاس های قرآنی ما تقویت حجاب بود.

 

وی خاطر نشان کرد: از دیگر آثار کلاس های قرآنی ما بسط آیات قرآن در زندگی افراد و توجه به دستورات قرآنی است، به طوری که بسیاری از شرکت کنندگان در این کلاس ها بر این امر اذعان دارند که فضای خانواده هایشان قرآنی شده است.  

 

کاتبی گفت: آنی کسی که در کلاس ما قرآن شرکت می کند در واقع به واسطه این فرد خانواده اش هم در این کلاس ها شرکت می کند و جذب ما فرد به فرد است یعنی کسی که در کلاس های ما شرکت می کند تبلیغ کرده و دیگران هم در این کلاس ها شرکت می کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به آموزش مجازی حفظ قرآن کریم اضافه کرد: یکی از بحث هایی که ما در حوزه آموزش حفظ قرآن کریم دستور کار داریم بحث آموزش مجازی است که این مهم را در ایام شیوع کرونا داشتیم و مورد استقبال بسیاری قرار گرفت و از استان های مختلف هم افرادی شرکت می کردند و درصدد هستیم در آینده نزدیک در رشته حفظ قرآن کریم، کلاس های مجازی را دایر کنیم زیرا مربیانی داریم که به صورت مجازی فعالیت می کنند.  

 

مسئول واحد خواهران کانون فرهنگی هنری مصباح مسجد توحید شهر اقبالیه در پایان یادآور شد: در کنار فعالیت های قرآنی ما فعالیت فرهنگی مختلف هم برای کودکان و نوجوانان داریم که این امر جذابیت برنامه های قرآنی کانون را برای آنها دوچندان کرده است.

 

کد خبر 1206030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha