بیش از سه هزار و ۸۰۰ تن انگور از سطح باغات لرستان برداشت می شود

شاهرخی گفت: برداشت انگور از سطح سه هزار و ۷۰۰ هکتار باغات استان آغاز شده است و پیش بینی می شود امسال سه هزار و ۸۰۰ تن از این محصول برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سیدعماد شاهرخی» امروز در سخنانی اظهارداشت: سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ تن انواع انگور از باغات استان برداشت شد و پیش بینی می شود امسال این میزان ۱۰ درصد افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه عملکرد برداشت انگور از باغات استان تا ۶۰ تن هم ثبت شده است، ادامه داد: شرایط آب و هوایی مطلوب و بهره برداران پیشرو که توصیه کارشناسان را به خوبی انجام می دهند موجب شده است کشت انگور در استان توسعه یابد.

 

شاهرخی با اشاره به اقدامات ترویجی موثر کارشناسان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: ۱۰ درصد باغات انگور استان جوان هستند که با باردهی این میزان، ۳۷۰ تن به ظرفیت تولید این میوه در استان افزوده می شود.

 

وی تصریح کرد: عمده ارقام تاکستان های لرستان یاقوتی، عسگری و کشمشی است و تولید رقم جدید صادراتی به نام "رشه" در دستور کار قرار گرفته است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان  اظهار کرد: سه  هزار و ۵۰۰ خانواده بهره بردار انگور در لرستان وجود دارد و کار برداشت این محصول تا اواخر مهر ماه در استان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1206031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha