سازمان های مردم نهاد گلپایگان، شناسنامه دار شوند

عسگریان شناسنامه دار شدن سازمان های مردم نهاد را با هدف سپردن کارها به بخش خصوصی و نظارت دولت بر آن و کاهش تصدی گری دولت بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، محمدرضا عسگریان در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ولایت ثلاث در پارک جنگلی گلپایگان برگزاری این نمایشگاه را به مناسبت هفته تشکل ها برشمرد و اظهار امیدواری کرد: برپایی این نمایشگاه که به همت سازمان های مردم نهاد و سازمان هایی مانند اداره میراث فرهنگي و گردشگری و صمت و غیره است سبب رونق گردشگری در سه شهرستان گلپايگان، خمین و خوانسار با برنامه ریزی مناسب شود.
فرماندار شهرستان گلپايگان با تاکید بر اینکه شهرستان های گلپایگان، خمین و خوانسار ظرفیت تضمین شده گردشگری دارند، یاد آوری کرد: گردشگران بسیاری در ایام تعطیل به این شهرستان ها سرازیر می شود ولی این شهرستان ها از ظرفیت گردشگری ، استفاده کاملی را نمی برند که نیازمند برنامه ریزی و مدیریت صحیح است.


وی با تاکید بر اعتقاد دولت سیزدهم مبنی بر کوچک شدن دولت و سپردن کارها به بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد و تنها نظارت دولت، بیان کرد: سازمان های مردم نهاد و خیریه های متعددی در گلپایگان، باید با سرعت، شناسنامه دار شوند تا بستر نظارت نیز بیشتر شود، دولت دخالتی بر این سازمان ها ندارد ولی نظارت برای مراقبت از عدم انحراف سازمان های مردم نهاد از مسیر خود است.
عسگریان با یاد آوری اینکه مشاغل خرد و خانگی می تواند نقش موثری در اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری، به شرط قبولی آن توسط مردم و مسئولان و حمایت از آنها داشته باشد، گفت: وام های خود اشتغالی بسیاری در حال پرداخت است و نیمی از وام های اشتغالزایی کمیته امداد برای غیر مددجویان پرداخت می شود.

نمایشگاه ثلاث، هر سال در یک شهرستان
در ادامه حمیدرضا قربانی از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ولایت ثلاث به صورت سالانه و در یکی از شهرستان های گلپایگان، خمین و خوانسار ، خبر داد و بیان کرد: بیش از ۵۰ کار آفرین در نمایشگاه صنایع دستی ولایت ثلاث به میزبانی شهرستان گلپايگان شرکت کردند.
عضو انجمن وردپاتکان با برشمردن اثر سازمان های مردم نهاد در اقتصاد ، به از بین رفتن ظرفیت گردشگری روستای کوچری با ایجاد سد کوچری که با هدف تامین آب شرب صورت گرفت، اشاره کرد و گفت: زمینه استفاده مردم از سواحل سد ، سواحل رودخانه دائمی بین دو سد برای رونق بیشتر گردشگری فراهم شود.



به گزارش،شبستان: نمایشگاه ولایت ثلاث به مدت چهار روز در محل پارک جنگلی شهرستان گلپایگان بر پاست و از سازمان های مردم نهاد، انجمن ها و خیریه های شهرستان گلپایگان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه تقدیر شد.
مسئولان برگزاری نمایشگاه ولایت ثلاث با اشاره به رعایت استانداردهای لازم در این نمایشگاه، هدف گذاری خود را گرفتن امتیاز نمایشگاه بین المللی برای این منطقه از کشور به خصوص  شهرستان گلپايگان ذکر کردند.
«ولایت ثلاث» در حدود ۱۰۰ سال پیش ، به سه شهرستان کنونی گلپايگان، خوانسار، و خمین و با مرکزیت گلپايگان گفته می شد و سبب همگرایی مردم این سه منطقه بود و با تغییر چندین باره تقسیمات جغرافیایی، این نام به بخشی از هویت تاریخی این سه شهرستان تبدیل شد و حال با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ولایت ثلاث، برای بازنمایی این هویت تلاش می شود که رونق گردشگری، صنایع دستی و کار آفرینی این سه شهرستان از مزایای آن خواهد بود./

کد خبر 1206054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha