ایثار و جانفشانی آزادگان باید برای نسل جوان به خوبی تبیین شود

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: دوران اسارت، بسیار سخت بوده و ایثار و جانفشانی آزادگان باید برای نسل جوان امروز، به خوبی تبیین شود.

«رمضانعلی رازقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان ضمن گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهارکرد: آزادگان در راه حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی، در دوران اسارت از خود گذشتگی کردند و این موضوع افتخاری برای نسل جدید است که باید همیشه آن را زنده نگه داشته و از آن الگو بگیرند.

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان با بیان اینکه امروز عزت و سرافرازی با ایثارگری‌های آزادگان به یک واقعیت در جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: به منظور پاسداشت این مناسبت برای تعدادی از جانبازان و آزادگان اردوی یک روزه به روستای گردشگری گلیان از توابع بخش مرکزی شهرستان برگزار شده و برنامه های متفاوتی برای گرامیداشت این روز بزرگ توسط بنیاد صوت خواهد گرفت.

 

رازقی خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده‌های آزادگان شهید و متوفی که شامل چهار خانواده هستند، سخنرانی «سیدرضا جلالی» از آزادگان شهرستان قبل از خطبه های نماز جمعه و بیان خاطرات و پخش از شبکه اترک خراسان شمالی از سایر برنامه های گرامیداشت این روز بزرگ است.

 

وی آزادگان را نماد مقاومت، مبارزه و جهاد فی سبیل الله دانست و اضافه کرد: نشر جریان آزادگان و بیان خاطرات و سختی‌هایی که متحمل شدند، ترویج فرهنگ آزادگی، مقاومت و امید آفرینی در جامعه است، بنابراین ما وظیفه خود می‌دانیم هرآنچه در توان داریم برای تحقق این مهم بکار بگیریم و فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل جوان بازگو و تبیین کنیم.

 

وی بیان کرد: شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۷ شهید و هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده است و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد.

 

روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارت‌گاه های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

کد خبر 1206069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha