سوگواره عکس عاشورایی در طبس برگزار می شود

عصاری گفت: به مناسبت ماه محرم سوگواره عکس عاشورایی به منظور تحکیم پیوند بین دین و هنر و استفاده‌ مؤثر از ظرفیت هنر در گسترش فرهنگ غنی عاشورایی در طبس برگزار می شود و علاقمندان جهت شرکت در این سوگواره تا ۲۸ مردادماه مهلت دارند.

«علیرضا عصاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: هنر یکی از ابزارهای تاثیرگذار در زمینه انتقال پیام و تبیین اهداف نهضت حسینی محسوب می شود که می تواند مخاطبان بسیاری را جذب خود کند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس به برگزاری سوگواره عکس عاشورایی طبس اشاره کرد و گفت: این سوگواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می شود و هر شرکت کننده با 10 اثر می تواند در این سوگواره شرکت کنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: علاقمندان تا 28 مردادماه جهت شرکت در این سوگواره مهلت دارند و نیمه اول شهریور ماه اختتامیه این سوگواره به منظور معرفی آثار برگزیده اجرا خواهد شد.

 

عصاری با اشاره به اهداف برگزاری سوگواره عکس عاشورایی عنوان داشت: گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی به ویژه فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه از مهم ترین اهداف برگزاری این سوگواره است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس در پایان گفت: از اهداف برگزاری این سوگواره می توان به تحکیم پیوند بین دین و هنر، استفاده‌ مؤثر از ظرفیت هنر در گسترش فرهنگ غنی عاشورایی، توجه به نقش فرهنگ و سنت در آیین های حسینی و معرفی آداب و رسوم و آیین‌های سنتی در سوگواری ها و حفظ و ثبت آیین‌های سنتی برای انتقال به نسل‌های آینده اشاره کرد.

 

 

کد خبر 1206074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha