خبرنگاران، افسران جنگ شناختی هستند

سردار طراقیه با بیان اینکه روز خبرنگار فرصت مغتنمی برای تقدیر از خدمات فعالان این عرصه است گفت: خبرنگاران افسران جنگ شناختی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان امروز در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگاران با یادآوری اینکه استکبار برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی، جنگ شناختی به راه انداخته است، گفت: در غرب دکترین جنگ شناختی راه اندازی شده است تا هر آنچه را که مربوط به اعصاب و روان افراد است را تحت تاثیر قرار دهند.

 

سردار محمد طراقیه با اشاره به اینکه معاندان نظام تکنیک ها و راهکارهایی را برای فعالیت در شبکه های مجازی و القاء ناامیدی در بین مردم تببین کرده اند، گفت: در جنگ شناختی خبری از موشک و بمب نیست، تنها کلمات، مفاهیم و اخبار صلاح دشمن در این جنگ است.

 

وی با تفسیر چند آیه از سوره حجرات گفت: خداوند در قرآن کریم راهکارهایی را برای مقابله مسلمانان با جنگ شناختی قرار داده است که با عمل به آن می توان پیروز میدان بود.

 

سردار طراقیه با یادآوری اینکه انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی و بزرگنمایی اتفاقات کشور برای القای حس ناامیدی در جامعه است، گفت: شکست دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ های نظامی، آنان را به سمت جنگ شناختی سوق داده است.

 

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری جهاد تبیین را راهکار غلبه بر جنگ شناختی اعلام نموده اند، گفت: خبرنگاران به عنوان طلایه داران جبهه بیداری، فرمانده های واقعی جنگ شناختی هستند.

 

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان نیز در سخنانی به عملکرد پنج ماهه نیروی انتظامی استان زنجان اشاره کرد و گفت: بررسی های آماری نشان می دهد 90 درصد نزاع ها به دلیل لحن بد است، از اینرو پلیس با همراهی رسانه ها به توسعه گفتمان لحن زیبا در ارتقای گفتمان عمومی کمک خواهد کرد.

 

امیدی با اشاره به اینکه پلیس در تامین امنیت دسته های عزاداری دهه اول محرم 2 هزار مامور به کار گرفته بود، گفت: این مراسمات بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار شد.

 

وی از کشف 635 کلیوگرم مواد مخدر در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: 140 قاچاقچی در این زمینه دستگیر شدند. همچنین 1200 طرح پاکسازی در استان اجرا و 684 معتاد متهاجر دستگیر شدند.

 

امیدی به اقدامات انجام شده در پلیس فتای استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: از عمده جرایم پلیس فتا، برداشت غیرمجاز در فضای مجازی، موضوعات اخلاقی، کلاهبرداری و مزاحمت های اینترنتی است و کشف به وقوع در پلیس فتای استان زنجان 108 درصد اعلام شده است.

 

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان از کشف 1600 تن کالاهای اساسی به ارزش 500 میلیارد ریال و دستگیری 51 نفر در زمینه پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد و گفت: 62 باند سارقین در استان زنجان کشفو منهدم شد.

 

وی با اشاره به اینکه تمام پرونده های تجاوز به عنف منجر به نتیجه شد، افزود: برای 1135 نفر از حجاج و بیش از 15 هزار نفر از زائران اربعین پلیس گذرنامه صادر کرده است.

 

این مسئول ادامه داد: دستگیری سه نفر از عاملان گروگانگیری اتباع خارجی، کاهش 31 درصدی تلفات شهری در تصادفات، افزایش 96 درصدی تماس شهروندان با 110 و به مصالحه رسیدن 78 درصد از مراجعه کنندگان به پلیس پیگیری از عملکرد پلیس استان زنجان در این بازه زمانی بوده است.

 

کد خبر 1206113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha