جهاد تبیین راهی برای مقابله با تحریف در گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی است

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه گفت: جهاد تبیین یکی از دستورکارهای بسیار مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و در مقاطع گوناگون بر این مهم تأکید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عارف رازیانی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه ظهر سه شنبه 25 مرداد ماه در نشست با مسئولان کانون‌های فرهنگی تبلیغی این شهرستان پیرامون جهاد تبیین اظهار داشت: واژه تبیین، یعنی بیان حقیقت و از بین بردن غبار جهالت و تحریف از اذهان، ذهن انسان ممکن است دچار ابهام و مورد تحریف قرار گیرد و دشمن یا هر فرد دیگری آن را از مسیر حقیقی و عقلانی خودش منحرف کند.

 

وی افزود: جهاد تبیین یکی از دستورکارهای بسیار مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و در مقاطع گوناگون بر این مهم تأکید کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام عارف رازیانی تصریح کرد: شرایط فعلی حاکم بر جامعه و ترویج فرهنگ غربی بر جامعه باعث شده ضرورت «جهاد تبیین» اهمیت مضاعفی پیدا کند و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب روی این عنوان شدیداً تاکید دارند.

 

وی بیان داشت: برای مثال یکی از اهداف جهاد تبیین؛ اطلاع‌رسانی و تبیین طرح جامع حجاب ستاد امر به معروف برای همه دغدغه مندان عفاف و حجاب در جامعه، جهت دهی وجریان‌سازی مطالبه‌گری عفاف و حجاب در میان قشر مذهبی جامعه و ایجاد بستر مشارکت مردمی در اجرای طرح جامع حجاب ستاد است.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه با اشاره به بیان مقام معظم رهبری( مدظله العالی) گفت: ایشان، بهترین و مؤثرترین سلاح در جنگ نرم را «تبیین مفاهیم عالی اسلامی» دانستنه و در زمینه مسائل معرفتی، سبک زندگی اسلامی و بیان آیین‌های حکمرانی اسلامی همچون مردمی بودن، دینی و اعتقادی بودن، اَشرافی و مُسرف نبودن، و ظالم نبودن و مورد ظلم واقع نشدن، حرفهای ناگفته، جذاب و شیرینی برای دنیا وجود دارد که باید به خوبی تبیین شود.

 

وی در ادامه گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وجه دیگری از جهاد تبیین را «جدا کردن راه پیشرفت و تعالی مادی ملت از بیراهه‌ها و کج‌راهه‌ها» خواندند که این تفکیک به معنی جداسازی بر مبنای منافع خویشاوندی و حزبی نیست، بلکه باید بر اساس اعتقاد به اسلام و قرآن و حرکت عظیم نظام اسلامی، راه صحیح از بیراهه‌ها جدا و روشن شود.

 

حجت الاسلام عارف رازیانی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، کوتاهی در جهاد تبیین را موجب سوءاستفاده دنیاطلبان حتی از ابزار دین دانستند و تأکید کردند اگر جهاد تبیین به درستی صورت نگیرد، دنیامداران، دین را نیز وسیله هوسرانی و شهوترانی خود قرار می‌دهند؛ همچنانکه حتی در صدر اسلام، گروه هایی مانند بنی‌امیه این گونه عمل می‌کردند.

 

وی در پایان عنوان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، جهاد تبیین؛ مهم‌ترین عرصه جهاد است همه ما موظف هستیم در راستای تبیین جهاد و تحقق توصیه های رهبری حرکت جدی داشته باشیم بایستی یک جبهه‌ قویِ توانایی ایجاد کنیم تا از فرهنگ، اخلاق، خانواده‌، هویت، تاریخ ایران اسلامی در مقابل دشمن از خود دفاع کنیم.

کد خبر 1206140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha