برای ثبت نام دانش آموزان الزامی برای تزریق واکسن کرونا وجود ندارد

محمدی، با بیان اینکه برای ثبت نام دانش آموزان الزامی برای تزریق واکسن کرونا وجود ندارد،گفت:با این‌حال به والدین توصیه می کنیم که واکسیناسیون فرزندان خود را انجام داده و دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، سلمان محمدی در نشست خبری امروز (25 مرداد) که بمناسبت روز خبرنگار و پروژه مهر برگزار شد،گفت: باید ثبت نام دانش آموزان تا پایان مردادماه انجام شود و به خانواده ها هم توصیه داریم که فرزندانشان را در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت خود ثبت نام کنند.

 

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه،افزود: طبق پیش بینی ها، امسال حدود ۳۷۰ هزار دانش آموز در مدارس استان تحصیل خواهند کرد و در این راستا به نحوی برنامه ریزی شده تا سال تحصیلی جدید در همه مدارس کرمانشاه به شکل حضوری آغاز شود و در این رابطه پروژه «مهر» را طرح ریزی کرده ایم.

 

وی با اشاره به برنامه های محوری پروژه مهر ،خاطر نشان کرد: در این پروژه تلاش داریم تا مدارس را از نظر فضای فیزیکی، تجهیزات، نیروی انسانی، مسائل بهداشتی برای شروع سال تحصیلی جدید به شکل حضوری آماده کنیم‌ و در مهر ماه امسال هیچ مدرسه ای بی دانش آموز و هیچ کلاسی بی معلم و بدون امکانات آموزشی نخواهد بود.

 

محمدی با بیان اینکه در قانون ذکر شده که آموزش برای همگان رایگان است ،تصریح کرد: مدارس حق گرفتن وجه از والدین را ندارند، با اینحال والدین می توانند مشارکت داوطلبانه داشته باشند و ما هم معتقد به لزوم تعامل میان خانواده ها و مدارس هستیم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ، اظهار کرد: مشارکت خانواده ها و والدین برای پیشبرد اهداف آموزشی استان ضرورت دارد و اولیا در کنار ۲۸ هزار و ۵۰۰ مربی فعال، بازوان آموزش و پرورش هستند که با تعامل این دو می توانیم به اهداف ترسیم شده نظام آموزشی رسیده و دانش آموزانی در تراز این نظام تربیت کنیم.

 

وی گفت: طرح «هر دانش آموز یک مهارت» در مدارس کرمانشاه اجرا می شود و این طرح تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد از دانش آموزان کشور به سمت آموزش های فنی و حرفه ای و کارو دانش هدایت می شدند، اما در پایان برنامه بصورت میانگین در کشور تنها ۳۵ درصد و در کرمانشاه ۲۹ درصد از این طرح محقق شد، بنابراین اجرای این برنامه را به شکل جدی در دستور کار قرار داده ایم.

 

محمدی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت کلاس اولی ها در استان ،افزود: تاکنون ۳۳ هزار نفر با مراجعه به پایگاه ها، سنجش سلامت شده اند و این طرح تا پایان مرداد ماه جاری ادامه دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه ،تصریح کرد: از ابتدای امسال تمام مهدکودک‌های سطح استان تحت پوشش اداره کل آموزش و پرورش استان درآمده اند و از این پس با عنوان «کودکستان» فعالیت خواهند کرد.

 

وی خاطر نشان کرد:طرح «شهید سلیمانی» که در دولت جدید در حال اجرا است، در همه مدارس با اولویت مدارس دخترانه، سالن های ورزشی در حال احداث است. بعلاوه احداث زمین های چمن و زمین ساحلی هم در این طرح در دستور کار قرار دارد و انتظار می رود با اجرای این طرح، حدود ۴۰ درصد به سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش استان اضافه شود.

 

 

کد خبر 1206174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha