اصلاح ناهنجاری های اجتماعی هم افزایی نهادهای فرهنگی را می طلبد/ ضرورت توجه به نیازهای جوانان

سردار میرحیدری گفت: اصلاح ناهنجاری های اجتماعی مثل بی حجابی، سگ گردانی، قتل، بدعت ها و انحرافات اخلاقی هم افزایی نهادهای فرهنگی مانند دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مدارس و رسانه ها را می طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سردار سرتیپ «محمدرضا میرحیدری« روز سه شنبه(25 مردادماه) در کنفرانس مطبوعاتی با حضور خبرنگاران استان اصفهان اظهارداشت: ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی از دریچه فرهنگی قابل اصلاح و بهبود است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: پلیس و اقدامات قضایی و امنیتی در ردیف آخر برخورد با معضلات اجتماعی است و دستگاه های فرهنگی در اولویت اصلاح نابسمانی ها قرار دارند اما همواره پلیس باید وارد شود و رو در روی مردم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اصلاح ناهنجاری های اجتماعی مثل بی حجابی، سگ گردانی، قتل، بدعت ها و انحرافات اخلاقی هم افزایی نهادهای فرهنگی مانند دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مدارس و رسانه ها را می طلبد و پلیس و دستگاه قضایی و امنیتی ماموریت برخورد با جریان های سازماندهی شده هستند.

 

سردار میرحیدری با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر از چالش های جدی جامعه است، تصریح کرد: جمع‌آوری معتادین متجاهر نیازمند نگهداری بوده که امکانات زیرساختی آن در استان اصفهان ضعیف و باید نهادهای متولی نقش خود را ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین همه امکانات در کمتر از 72 ساعت همه این افراد جمع آوری و تحویل کمپ ها خواهد شد که البته جمعیتی از معتادین مربوط به دیگر استان ها هستند.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به سگ گردانی برخی از افراد در پارک ها و معابر عمومی گفت: این کار آسیب های روانی برای شهروندان داشته و تهدیدی علیه سلامتی است و دامپزشکی هم در حوزه بهداشت و رسیدگی به فروشگاه های عرضه مواد غذایی و نیازهای سگ های خانگی را نقش دارد.

 

وی با اشاره به افزایش 50 درصدی پرونده های قتل امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل در استان اصفهان تصریح کرد: این وضع نگران کننده بوده و باید نسبت به این چالش رسیدگی شود.

سردار میرحیدری یادآورشد: نیمی از این قتل ها ناشی از نزاع و 20 درصد ناشی از اختلافات خانگی به وقع پیوسته که نیازمند اصلاح و بررسی و مطالعات پژوهشی برای رفع عوامل وقوع این جرم و آسیب است.

 

وی با بیان اینکه برخورد انتظامی و قضایی کارگشا نبوده، خاطرنشان ساخت: باید نگرش فرهنگی در جامعه ایجاد و با ابزارها و ظرفیت های هنری و فرهنگی این وضعیت مدیریت شود.

به گفته رئیس پلیس استان اصفهان، امسال پلیس در ایام محرم و صفر با انجام فعالیت های فرهنگی، مذاکره با هیات های مذهبی و مردم و تشکل های دینی، قمه زنی در نقاطی از شهرستان اصفهان کاهش داشته و در شهرستان ها هم روند کاهشی داشته که این عملکرد کار فرهنگی را نشان می دهد.

 

وی معتقد است دستگاه های فرهنگی که رسیدگی به معضلات اجتماعی را مطالبه می کنند خودشان به ماموریت خود پرداخته و آگاهی بخشی انجام دهد که اثر آن بیشتر بوده و افراد اغفال شده و بی خبر رفتار خود را اصلاح می کنند و پلیس هم با مردم رو در رو نمی شود که دشمن بخواهد از آن برای فرصت سازی علیه نظام استفاده کند.

 

ضرورت توجه به نیازهای جوانان

 

سردار میرحیدری همچنین از مسئولان نهادهای فرهنگی و اجتماعی خواست تا دغدغه ها و نیازهای جوانان را درک کنند و برای رفاه و شادی آنان در قالب قانون و موازین هزینه کرده تا تخلیه انرژی در وجود آنان با ورزش و تفریح سالم باشد.

وی یادآورشد: وقتی فرصت های تفریحی مناسبی برای جوان و نوجوان وجود ندارد باعث شده برخی از آنان گرفتار رفتارهای آسیب ساز و مشکل آفرین برای مردم بشوند.

سردار میرحیدری اذعان داشت: باید نهادهای متولی نقش خود را در رسیدگی به نیازهای جوانان انجام دهند و نیازهای آنان را بررسی و مانع از انحراف و مشکلات اجتماعی بشوند.

کد خبر 1206224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha