۲ هزار و ۷۰۰ کسب و کار مجازی دارای مجوز در گیلان فعالیت می کنند

توکلی گفت: دو هزار و ۷۰۰ کسب و کار مجازی دارای مجوز در استان گیلان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فرزادتوکلی» شامگاه سه ‌شنبه (۲۵ مرداد) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری شاخص و ضریب نفوذ تلفن همراه در استان گیلان را برشمرد و‌ اظهار داشت: ۱۸۶ درصد از مردم استان گیلان به تلفن همراه دسترسی دارند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان را که بر اساس خانوار است حدود ۴۲ درصد اعلام کرد و بیان داشت: متوسط کشوری از این عدد پایین تر است و یعنی استان گیلان از این حیث از میانگین کشوری بالاتر قرار می‌گیرد.

 

توکلی شاخص و ضریب نفوذ اینترنت خانگی ثابت در استان گیلان را ۱۳.۷ درصد برشمرد و اذعان کرد:‌ در حوزه اینترنت سیار یعنی اینترنت روی موبایل هم شاخص استان گیلان حدود ۱۲۰ درصد برآورد شد است.

 

وی اضافه کرد: اگر تمام شاخص‌ها را با هم جمع و متوسط آن را محاسبه کنیم در کنار شاخص‌هایی مانند شاخص استفاده از فناوری اطلاعات و مهارت، شاخص IDI یعنی شاخص کل توسعه ارتباطات گیلان به دست می‌آید که استان ما در این شاخص رتبه هشتم کشور را در اختیار دارد. 

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان از رونق مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی در سالهای اخیر سخن گفت و اضافه کرد: شاخص‌های ذکر شده بیانگر این است که به اندازه کافی زیرساخت‌های ارتباطی برای توسعه اینگونه از مشاغل وجود دارد.

 

توکلی جایگاه گیلان در حوزه نیروی انسانی متخصص و ماهر در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را ۲ درصد بالاتر از متوسط کشوری ذکر کرد و اظهار داشت:‌ در شاخص مهارت و استفاده از فناوری اطلاعات نیز گیلان رتبه هشتم کشور را در اختیار دارد.

 

وی مهمترین چالش‌های کسب و کارهای الکترونیکی را قوانین و مقررات سنتی، بحث‌های مالیاتی و تامین اجتماعی و صدور مجوزات دانست و خاطرنشان کرد: مجموعا اگر ملاحظه کنیم حدود ۲ هزار و ۷۰۰ کسب و کار مجازی دارای مجوز در استان گیلان در حال فعالیت هستند.

کد خبر 1206309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha