ثبت نام بیش از ۹۰ هزار نفر کرمانی در سامانه سماح/ بازار سیاه دو شرکت هواپیمایی با اعلام نرخ دوبرابری نسبت به تهران در ایام اربعین

عرب نژاد با اشاره به آخرین گزارش کمیته ثبت نام و اعزام زائرین اربعین حسینی از ایجاد بازار سیاه دو شرکت هواپیمایی در استان ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمود عرب نژاد، چهارشنبه(۲۶مرداد) در نشست ستاد استانی اربعین گزارش داد: بیش از ۹۰ هزار نفر از استان تا امروز در سامانه سماح ثبت نام کردند.

 


 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان افزود: از این تعداد بیش از ۴۸ هزار نفر مرد و بیش از ۴۳ هزار نفر ثبت نام شده ها زن هستند.

 

 

 

وی با بیان اينکه این سامانه تا دو روز قبل از اربعین باز است؛ ادامه داد: ۸۴ هزار نفر برای مرز شلمچه و ۴ هزار ۵۰۰ زائر از مرز چزابه تقاضای خروج دادند.

 

 

 

عرب نژاد اظهار کرد: زائرین می توانند با پرداخت ۱۸ هزار تومان حق بیمه و با گذرنامه ای که تا ۲۵ مهرماه اعتبار داشته باشد برای پیاده روی اربعین حضور پیدا کنند.

 

 

 

وی ادامه داد: هزار و ۶۰۰ نفر متقاضی اعزام هوایی، هزار و ۱۰۰ نفر از طریق ریلی و مابقی زائرین علاقه مند به استفاده از حمل و نقل عمومی و خودروی شخصی هستند اما نرخ حمل و نقل عمومی هنوز اعلام نشده است که تقاضا داریم این نرخ با توجه به زمان کوتاهی که در اختیار داریم تعیین شود.

 

 

 

این مسئول با بیان اینکه سفر اربعین از بیستم ماه محرم آغاز می شود؛ گفت:  زائرین ایرانی می توانند ۱۴ روز در کشور عراق بمانند.

 

 

 

وی ادامه داد: در خصوص اعزام هوایی، مشکلاتی در سال قبل با وجود بازار سیاه ایجاد شد امسال متاسفانه همین زمزمه ها وجود دارد و نرخ کرمان بسیار بالا و یکی از شرکت ها ۱۲ میلیون تومان و دیگری ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تومان مشخص کرده است‌‌

 

 

 

عرب نژاد با تاکید بر اینکه ستاد اربعین باید مصوبه ای برای تعیین نرخ حداقل هواپیمایی ماهان را پیگیری کند؛ اظهار کرد: بحث چارتر امسال ممنوع شده است.

 

 

 

وی در پایان گفت: تاکنون هنوز آدرس موکب های مسیر پیاده روی در ایران و عراق را دریافت نکردیم  اما موکب فهرج و سیرجان پیگیری می شود تا فعال شود و موکب اصلی ما در بحث اتباع پاکستانی موکب ماهان است.

کد خبر 1206336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha