حجم آب سد بارزو ۴۲ درصد کاهش یافت

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: امسال حجم آب سد بارزو این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۲ درصد کاهش یافت.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: سال گذشته حجم آب این سد 20 میلیون مترمکعب بود که به دلیل خشکسالی های چند سال اخیر و در پی آن کاهش بارندگی ها امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد حجم سد بارزو کاهش داشته است.

 

مدیر امور منابع آب شیروان خاطرنشان کرد: از ابتدای مهرماه سال 1400 تا 25 مرداد امسال، ورودی به مخازن سدهای استان 55 میلیون و 700 هزار مترمکعب بوده که به نسبت سال گذشته 19 درصد کاهش داشته است و در سد بارزو شیروان 28 درصد افت ورودی و 4 درصد خروجی آن افت داشته است.

 

خسروپناه عنوان کرد: شیروان و فاروج بیشترین خشکسالی را داشته اند که بخش عمده ای از منابع آب سطحی است که چشمه، قنات و رودخانه در اثر خشکسالی تحت تاثیر قرار گرفته است و براساس پیش بینی های صورت گرفته پاییز امسال 20 درصد کاهش بارندگی خواهیم داشت.

 

خسروپناه با بیان اینکه امسال ممنوعیت کشت بهاره کمک بزرگی به کشاورزی کرد، افزود: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر، امسال بدترین سال در 50 سال اخیر بوده زیرا که باعث کاهش حجم مخازن و سدها شده و با توجه به شرایط فعلی باید مدیریت مصرف و صرفه جویی صورت گیرد تا دچار بحران نشویم.

 

وی با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل های جدید، اولویت تامین آب شُرب است، تصریح کرد: امسال 13 میلیون مترکعب آب رهاسازی شده که تحویل آب به کشاورزان از محل سد بارزو 20آبان تا 20 آذرماه به مدت یکماه انجام خواهد شد.

کد خبر 1206392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha