آزادگان اسوه‌های ایمان و پایداری هستند که سختی‌های زیادی را در دوران جنگ متحمل شدند

اسماعیلی گفت: آزادگان اسوه‌های ایمان و پایداری هستند که بیشترین سختی‌ها را در دوران جنگ متحمل شدند و تکریم و تجلیل از آزادگان سرافراز به عنوان شهدای زنده و نماد عشق به وطن بر همگان واجب و ضروری است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر 26 مرداد ماه ۱۳۶۹ سـالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان و غیور مردان سـرافراز و سـرو قامتان صبر و استقامت در دفاع از کیان و انقلاب اسلامی به میهن اسلامی است؛ آزادگانی که واژگان ایثار، شجاعت، استقامت و پایمردی را در دوران اسارتشان با فداکاری و شهامت و با تکیه بر ایمان الهی، در زیر شدید ترین شکنجه های دشمن حاضر نشدند به ارزشهای امام و انقلاب پشت کنند...

آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند. آنها از شکنجه های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند. آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین افراد به قضای الهی بودند. اینان سینه هایی فراخ تر از اقیانوس داشتند و از همه جا و همه کس، بریده و به خدا پیوسته بودند.

 

آزاده نامیده شدند؛ چون از قید نفس و نفسانیات رها شده بودند. در این روز، شکیبایی مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزادمردان به بار نشست و سال های نگرانی و شوق و دیدار به پایان رسید. وعده الهی تحقق یافت. «و بشر الصابرین». نه تنها استقامت آزادگان در اردوگاه های دژخیمان رژیم بعث، بلکه صبر و پایداری خانواده های این عزیزان، ستودنی است.

 

آزادگان دلاور و سرافراز، با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سیره ائمه اطهار و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه ساز حضرت زینب(س) که اسوه صبر و پایداری بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را در صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند. بی شک، سال ها محرومیت این سروقامتان تاریخ سبب شد که آنان امروز بیش از هر فرد دیگری در مسیر سبز پیروزی گام بردارند و الگو و افتخار میهن خویش باشند

نسل امروز، زیستن در کنار کسانی را تجربه می کند که زندگی آنها ترجمان آزادگی، صبر، ایثار و مجاهدت است. کبوترانی که دیروز تا بلندای قرب محبوب رفتند و گرمی نفس شهادت را حس کردند و امروز، خاموش و بی ادعا در آبادانی و اعتلای میهن می کوشند.

همزمان با سالرزبازگشت غرور آفرین آزادگان به میهن اسلامی مراسم تجلیل از این افتخار آفرینان در فرمانداری ملایر با حضور مسئولان و آزادگان شهرستان برگزار شد

«سلمان اسماعیلی» در این مراسم آزادگان را مایه افتخار کشور دانست وگفت: تکریم و تجلیل از آزادگان سرافراز به عنوان شهدای زنده و نماد عشق به وطن بر همگان واجب و ضروری است.

فرماندار ملایر با بیان اینکه  آزادگان اسوه‌های ایمان و پایداری هستند که بیشترین سختی‌ها را در دوران جنگ متحمل شدند.

افزود: آزادگان سرافراز با وجود همه نامهربانی‌های دوران اسارت، همواره آماده دفاع از وطن و نظام مقدس جمهوری اسلامی و جان دادن برای انقلاب و نظام هستند.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه عظمت و بزرگی کار آزادگان باید تکرار شود تا به فراموشی سپرده نشود، گفت: زبان ما از بیان شجاعت، دلیرمردی، از خودگذشتگی، همت بلند و اراده استوار آزادگان سرافراز قاصر است.

اسماعیلی بیان کرد: در راستای تکریم از جامعه ایثارگران این شهرستان، دیدار و سرکشی هفتگی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز در دستور کار ما است و همه مدیران باید به این امر مهم اهتمام ورزند.

 

وی با اشاره به اینکه  خانواده بزرگ ایثارگران و آزادگان با وجود همه مشکلات، باید در راستای امیدآفرینی در جامعه تلاش کنند، چراکه هدف دشمن القاء ناامیدی و ناکارآمد جلوه دادن خدمات دولت و نظام است

افزود: عزم و اراده دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی، خدمت به مردم و تلاش برای رفع مسائل و مشکلات مردم و همه اقشار جامعه به ویژه جامعه ایثارگران و آزادگان است.

وی یادآور شد: اگرچه حق آزادگان سرافراز به خوبی ادا نشده، اما به واسطه بستری که دولت سیزدهم مهیا کرده است، آنچه در توان داریم برای رفع مشکلات و مطالبات شما به کار خواهیم بست..

جامعه امروز به صبر و بردباری آزادگان نیاز دارد و این ویژگی و خصوصیت باید به نسل امروز و آینده منتقل شود

حجت الاسلام محمد باقر برقراری نیز گفت: آزادگان سرافراز پشتوانه قوی در نظام جمهوری اسلامی هستند  که تا پای شهادت پیش رفتند و هر جا اسمی از استقامت، شجاعت و ایستادگی است، آزادگان نماد، الگو و سرمشق هستند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه  جامعه امروز به صبر و بردباری آزادگان نیاز دارد و این ویژگی و خصوصیت باید به نسل امروز و آینده منتقل شود.

افزود:  آزادگان سرافراز باید الگوی فرزندان ما باشند، ادامه داد: نظام اسلامی که شما به پای آن سینه زدید، امروز در اوج اقتدار است و این بنایی که به واسطه آزادگان سرافراز بنا شده است، باید حفظ شود.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به مشکلات آزادگان در کمیسیون پزشکی، تاکید کرد: کمیسیون پزشکی باید از افرادی تشکیل شود که آزادگان و جامعه ایثارگران را درک کنند.

بیش از سه هزار نفر از جامعه ایثارگری استان همدان بیکار هستند،

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان نیز با اشاره به تصویب ماده ۷۸ اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد، اظهار داشت: پیگیری‌های خوبی در دولت سیزدهم در این زمینه در دست اقدام است که تا پایان امسال این امر محقق شود.

«منصور ابراهیمی» با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر از جامعه ایثارگری استان همدان بیکار هستند، با توجه به دغدغه مهم آزادگان در اشتغال فرزندان آنها، ابراز امیدواری کرد: درصدهای پایین‌تر از ۷۰ درصد نیز مشمول این قانون شود.

 ملایر 119 آزاده دارد

محمد ابراهیم مرادی نیز گفت: شهرستان ملایر ۱۱۹ آزاده سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد ۹ نفر آنها آسمانی و سه نفر به مقام والای شهادت رسیده‌اند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر افزود: همزمان با هفته گرامیداشت ورود آزادگان به کشور بیش از ده برنامه در شهرستان ملایر در حال اجرا است.

 وی برگزاری مراسم تجلیل از آزادگان، سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط یکی از آزادگان سر افراز و شرکت گروهی از آزادگان  در نماز جمعه ، دیدار  مسئولان با تعدادی از خانواده های آزادگان، غباروبی گلزار شهدا ، برگزاری برنامه های فرهنگی و مسابقات ورزی، و ... از جمله بنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر در ابن هفته است

 

کد خبر 1206393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha