ضرورت حفظ حرمت و جایگاه خبرنگاران/ مسئولان پاسخگو باشند

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه حرمت و جایگاه خبرنگاران در جامعه حفظ شود گفت : مسئولان در برابر سوالات خبرنگاران پاسخگو باشند و واقعیت ها را عنوان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله « رسول فلاحتی» امروز ( چهارشنبه، ۲۶ مرداد ) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خبرنگاری یک رسالت اسلامی و ملی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شغل خبرنگاری شغل انبیاست گفت: همانگونه که انبیا و اولیا رسالت آگاهی و بصیرت بخشی آحاد جامعه را عهده دار بودند رسانه ها هم به نوعی چنین فعالیتی در جامعه دارند.

وی اذعان کرد: خبرنگاران یک رسالت اسلامی و ملی دارند و به ارتقا همه جانبه آحاد جامعه می پردازند.‌


آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه رسانه های کشور یک رسانه اسلامی و بر گرفته از مکتب توحیدی هستند افزود: در دنیای جهان اسلام رسانه های اسلام باهم همگرایی داشته و با اتحاد و همدلی در حال فعالیت هستند.


نماینده ولی فقیه در گیلان به پوشش خبری مراسم عاشورا و تاسوعا در دنیای اسلام اشاره و تصریح کرد: رسانه های جهان اسلام در دهه نخست محرم با انعکاس پوشش خبری خوش درخشیدند و مایه شگفتی و ستایش است، با این انعکاس خبری رسانه های غربی فهمیدند که رسانه های جهان اسلام متحد شدند.


آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه خبرنگاران سعی کنند با دیگر رسانه های جهان اسلام در ارتباط باشند اضافه کرد: خبرنگاران سرعت را فدای دقت نکنند.


وی به ویژگی های بارز خبرنگاری و رسانه اشاره و خاطر نشان کرد : پاک دستی، خوش دستی، سرعت، دقت و قدرت و عقلانیت از ویژگی های بارز یک خبرنگار است.‌

وی اضافه کرد: یک خبرنگار بایستی بداند که چه می نویسد چرا که میلیون ها انسان مخاطب نوشته های او هستند.


نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : خوب نوشتن، فاخر بودن و حضور میدانی قوی، سریع و عقلانی داشتن و همچنین جهادی عمل کردند و مردمی بودن از دیگر شاخص های یک خبرنگار است.‌

وی با تاکید بر اینکه یک خبرنگار بایستی جامعیت در نگرش داشته و رشدها و نقض ها را خوب ببیند و به نگارش در آورد گفت: ارائه نقد، مصلح و اصلاح گر بودن و امید آفرینی از دیگر ویژگی های ارزشمند یک خبرنگار است.‌

آیت الله فلاحتی خطاب به مسئولان و جایگاه ارزشمند خبرنگاران اشاره و اظهار داشت: همه مسئولان بایستی به جایگاه رسانه و خبرنگاری توجه داشته و حرمت اهل خبر و خبرنگار بایستی حفظ شود.


نماینده ولی فقیه در گیلان به دیگر دغدغه های حرفه خبرنگاری پرداخت و اذعان کرد: بیمه و داشتن حقوق قانون کار و مسکن از جمله مشکلات عرصه رسانه است امیدواریم که مسئولان ذی ربط به قشر که زبان گویای مسئولان هستند توجه کنند.

وی بااشاره به اینکه یک خبرنگار بایستی بر همه سایت ها و خبرها اشراف داشته باشد ادامه داد : خبرهای اولویت دار در راس رسانه ها قرار گیرد.


آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه خبرنگاران عمر و لحظات طلایی زندگی شان را فدای انقلاب و نظام کردند بدین سبب نبایستی خبرنگار فعال و حرفه ای دغدغه و مشکل معیشتی داشته باشد اظهار کرد: همه مسئولان در رفع مشکلات این قشر کوشا باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به مشکل پسماند و ۲ رودخانه گوهر رود و زرجوب پرداخت و تصریح کرد: رسانه ها با گفتمان سازی این معضل را پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: برای رفع معضل این ۲ رودخانه در گیلان، ۲ اعتبار جداگانه ۶۰۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته است.


آیت الله فلاحتی در پایان با تاکید براینکه مسئولان پاسخگو باشند زیرا خبرنگاران همراه دولت و مسئولان هستند نه مقابل آنها خاطرنشان ساخت:خبرنگاران یک گزارش میدانی از نماز جمعه ها تهیه کرده تا دغدغه های مردمی را شناسایی و در خطبه ها نماز جمعه مطرح شود. 

کد خبر 1206432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha