آزادگان در زیر شدید‌ترین شکنجه‌های دشمن هم به آرمان های امام و انقلاب پشت نکردند

رستمی،گفت:آزادگان با واژگان ایثار، شجاعت، استقامت و پایمردی در دوران اسارتشان با فداکاری و شهامت و با تکیه بر ایمان الهی در زیر شدید‌ترین شکنجه‌های دشمن حاضر نشدند به آرمان های امام و انقلاب پشت کنند ​.

اردشیر رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،با اشاره به۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور،گفت: روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند. 

 

فرماندار پاوه،افزود:خداوند در آیه ۳۰ سوره فصلت به استقامت اشاره دارد که در صدر اسلام ایمان آوردند اما استقامت نداشتند،تمام صفحات دفاع مقدس پر است از خاطرات زیبای ایثارگران و فرزندان این مرز و بوم که برگی از آن متعلق است به آزادگان که الگو های صبر و استقامت بودند و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

 

وی خاطر نشان کرد: باران اشک در لحظه ورود به مهین پاک اسلامی بر کسی پوشیده نیست، شما شهدای زنده هستید که عشق به امام و اسلام داشتید و در زندان های تلخ و سخت هیچوقت از موضع انقلاب و امامتان عدول نکرده، استقامت ورزیده و صبر پیشه کردید؛ امروز این تبریک و تهنیت و این پاداش را خداوند به شما داده است.

 

رستمی تصریح کرد:ایثار و شهادت به عنوان فرهنگ غنی مبتنی بر تعالیم تشیع و سرمایه اجتماعی مشتمل بر مولفه‌های رفتار جمعی مثبتی است که موجب انسجام، تقویت روحیه مشارکت و همکاری و ایجاد و رشد شبکه‌های انسانی می‌شود که مصادیق و شواهد زیادی از آن را می‌توان درباره آزادگان در سخت‌ترین شرایط در اردوگاه‌های دشمن بیان کرد.

 

فرماندار پاوه ، اظهار کرد: پیروزی ایران در جنگ تحمیلی، ثمره خون هزاران شهید، رنج اسارت و شکنجه هزاران تن از مبارزان و اسیران دفاع مقدس بود که شجاعت و ایثار این بزرگواران سبب شد تا سربلندی و سرافرازی را برای کشور به ارمغان آید. ایران با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ حُسن نیت خود را به جهانیان ثابت کرد و بدین ترتیب جنگ به پایان رسید.

 

کد خبر 1206435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha