طرح ملی تلاوت قرآن کریم «شباب الرضا(ع)» درحال برگزاری است

مقدم کیا با اشاره به اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در کشور گفت: این طرح ملی دراستان سمنان نیز اجرا می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان ، «حسین مقدم کیا» در نشست هماهنگی اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) دراستان سمنان گفت: این استان در دوره های گذشته توانسته قاریان نخبه ای را شناسایی و در سطح ملی به جامعه هدف معرفی کند.

 

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم « شباب الرضا(ع) »افزود: طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) به دنبال کشف و شناسایی استعدادهای نهفته قرآنی در بین نوجوانان و جوانان است.

 

وی تصریح کرد:  در یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم نوجوانان پسر و دختر علافمند ساکن در مناطق شهری و روستایی با محدودیت تعداد ثبت نام شده روبه رو نیستند.

 

مقدم کیا بیان کرد: طرح ملی تلاوت قرآن کریم « شباب الرضا(ع) » در راستای منویات مقام معظم رهبری در تربیت قاریان بین المللی و کشوری با حمایت و نظارت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی اجرا می شود.

 

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم « شباب الرضا(ع) » یادآور شد: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا(ع)  امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.

 

مقدم کیا با بیان اینکه ین طرح بر سه پایه اصلی تلاوت، حفظ و مفاهیم طراحی شده است، ابراز کرد: گروه سنی نوجوانان ویژه پسران ۸ تا ۱۵ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال را شامل می‌شود و انتظار می رود استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها و شورا های اسلامی شهر و روستا برای فراگیر شدن این طرح در بین نسل جوان مناطق شهری و روستایی استان سمنان مشارکت داشته باشند.

 

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم « شباب الرضا(ع) » با بیان اینکه امسال پیش بینی می‌شود حدود ۲ هزار نفر در این طرح ثبت نام کنند، تصریح کرد: قرآن آموزان پس از شرکت در این کلاس ها و اتمام دوره، در آزمون های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می کنند و در صورت قبولی قرآن آموز در آزمون ها، به عنوان فراگیر «سطح یک» در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می شوند.

 

مقدم کیا با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح، از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه های بسیج، مساجد محلات، خادمیاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان ها و ائمه جماعات استفاده می شود، ادامه داد: پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریور‌ماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل  جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

 

مسئول امور قرآن عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز دراین نشست با بیان اینکه درمرحله اول 5مرکز قرآنی ازجمله اتحادیه تشکل های قرآنی استان سمنان مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در استان هستند افزود: مابقی موسسات قرآنی تحت نظارت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان اجرا کنند.

 

«مجتبی نورمحمدی» تصریح کرد: نظارت مستمر و ارزیابی دقیق وضعیت فراگیران ازنظر آموزشی اخلاقی صوتی، برگزاری جلسات تخصصی به‌صورت هفتگی، برپایی محافل و کرسی‌های تلاوت جهت ایجاد انگیزه و بستر لازم جهت تلاوت استعدادهای برتر، برگزاری مسابقات به‌صورت استانی و کشوری و اعزام به خارج از کشور افراد نخبه و... از ویژگی‌های این طرح  محسوب می شود.

 

وی افزود: این طرح با هدف جذب نوجوان ایرانی برای پرورش جوان قرآنی، کشف و پرورش استعدادهای قرآنی بین نوجوانان، ارتقای سطح علمی و عملی قرآن‌آموزان و تلاش در جهت انس بیشتر قرآن‌آموزان با قرآن کریم بسیار مطلوب است.

کد خبر 1206438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha