تأکید حجت الاسلام پناهیان بر استفاده از ظرفیت مساجد برای رفع اختلافات

حجت الاسلام پناهیان تأکید کرد: در جامعه اسلامی باید از ظرفیت های مذهبی و دینی از جمله مساجد برای حل اختلافات استفاده و آخرین مرحله در رفع اختلافات، رسیدگی های قضایی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری؛ حجت الاسلام علیرضا پناهیان، چهارشنبه(۲۶ مردادماه) در نشست معرفتی و بصیرتی در دادگستری کل استان، با اشاره به راه اندازی پویش مردمی به حرمت اباعبدالله الحسین می بخشم، گفت: آموزه های عاشورایی امام حسین علیه السلام نشان دهنده جایگاه بخشش در جامعه است.

 

 

این استاد حوزه و دانشگاه ابرازامیدواری کرد: مردم چنان با شوق و استقبال در این پویش شرکت کنند که اثر بزرگ اباعبدالله الحسین در جامعه بیش از پیش به نمایش درآمده و بسیاری از مشکلات و اختلافات از بین برود.

 

وی تأکید کرد: ارزشمندترین و بهترین کار این است که انسان ببخشد زیرا با بخشش هم قلب خود فرد آرام می گیرد و هم خداوند، انسان را مورد عفو و عنایت ویژه خود قرار می دهد.

 


این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به مؤلفه های جامعه در دوران پس از ظهور امام زمان (عج) اشاره و بیان کرد: در جامعه اسلامی باید نسبت به شباهت ها با تمدن غرب و نظامات غرب حساس و غیرتمند باشیم و درک کنیم که نظامات اسلامی کدام هستند و البته بخش هایی از این نظامات در موفقیت های نظام جمهوری اسلامی قابل مشاهده است.

 

وی در پایان تأکید کرد: در جامعه اسلامی باید از ظرفیت های مذهبی و دینی از جمله مساجد برای حل اختلافات استفاده و آخرین مرحله در رفع اختلافات، رسیدگی های قضایی باشد.

کد خبر 1206445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha